تامین ۲۸ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: ۲۸ هزار و ۱۵۳ قطعه زمین برای ساخت مسکن توسط این بنیاد در قزوین تولید و تأمین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فرهاد سبحانی امروز _چهارشنبه ششم تیر_ در مراسم افتتاح ۱۱۹۳ باب مسکن ملی در قزوین اظهار کرد: سهم امسال استان قزوین در ساخت مسکن روستایی ۸ هزار واحد مسکونی است و سهم شهری هم ۴۱۸۹ واحد بوده که امروز ۱۱۹۳ واحد آن واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز یک‌هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار می‌شود تا توسط افراد به واحد مسکونی تبدیل شود، افزود: زمین‌های تفکیک و تأمین شده توسط بنیاد مسکن استان ۲۸ هزار و ۱۵۳ قطعه است که مجموع آن‌ها ۱۵۲ هزار مترمربع است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از واگذاری ۱۳ هزار قطعه زمین روستایی خبر داد و گفت: واگذاری این تعداد در سامانه بارگذاری شده و امروز یک‌هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان واگذار می‌شود.

سبحانی افزود: در سه سال دولت سیزدهم تاکنون ۱۵ هزار و ۳۰۰ متقاضی مسکن روستایی به بانک معرفی شده و ۱۴ هزار فقره قرارداد منعقد و عملیات ساخت هشت هزار واحد هم آغاز شده است.

وی ادامه داد: در بخش مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی استان مقاوم‌سازی شده که رتبه برتر کشور در این بخش را به دست آورده‌ایم، بنیاد مسکن استان در افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور هم شاخص است و رتبه برتر را دارد.

کد خبر 766605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.