با ایجاد موزه در باغ زرشک به زیبایی‌شناسی و فرهنگ توجه می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: عمارت باغ زرشک از چند جنبه می‌تواند مهم باشد؛ با وجود اینکه اینجا یک ساختمان تاریخی زیبا با معماری دوره مختص به خود است، اما برای من روایت دیگری دارد، زیرا اصفهان را در آغاز صنعتی‌شدن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از کارگروه رسانه موزه تاریخ شهرداری اصفهان، نزهت احمدی پس از بازدید از رویداد «باغ هزار داستان» با اشاره به اینکه در این نمایشگاه نقشه سیدرضاخان از شهر اصفهان برای او جذابیت خاصی داشت، اظهار کرد: تاکنون این نقشه را به این بزرگی و وسعت ندیده بودم؛ نقشه سیدرضاخان برای من اهمیت زیادی دارد.

وی مستندی که در مورد عمارت باغ زرشک اکران شد را جذاب دانست و افزود: این مستند تاریخ عمارت باغ زرشک را روان و شیوا روایت می‌کند و همچون آئینه سیاری که در جای‌جای شهر در حال حرکت است، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهر هنری است، اما همیشه روی بُعد اقتصاد آن بیشتر تمرکز شده و بخش هنر آن معمولاً فراموش شده است، حتی موزه‌ها نیز آن‌طور که باید در شهر شناخته نشده‌اند، از این‌رو وجود روایت‌های تصویری می‌تواند به شناخت بعد فرهنگی و هنری آن کمک زیادی کند.

احمدی با بیان اینکه در طول بازدید از نمایشگاه کودکانی را دیدم که با مشاهده تصاویر اظهار نظر می‌کردند، ادامه داد: از دیدن لحظه‌های ارتباط نسل‌های جدید با موزه بسیار لذت بردم، زیرا مردم و نسل‌های امروز با تاریخ شهر خود آشنا می‌شوند.

وی گفت: جای چنین رویداد و نمایشگاهی در شهر بسیار خالی بود. امیدوارم قدم‌های بیشتری نیز برداشته شود تا اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه عمارت باغ زرشک از چند جنبه می‌تواند مهم باشد، اظهار کرد: با وجود اینکه اینجا یک ساختمان تاریخی زیبا با معماری دوره مختص به خود است، اما برای من روایت دیگری دارد، زیرا اصفهان را در آغاز صنعتی شدن نشان می‌دهد و فعالیت کارخانه‌ها، فعال شدن اقتصاد و معیشت کارگرانی که وارد کارخانه می‌شدند، اهمیت زیادی دارد.

احمدی تصریح کرد: ایجاد موزه تاریخ شهرداری اصفهان در عمارت باغ زرشک اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا موجب شده است در کنار اقتصاد به زیبایی‌شناسی و فرهنگ و هنر نیز توجه شود.

کد خبر 766404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.