۲۵۵۱ کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: طی سه سال دولت شهید رئیسی، دو هزار و ۵۵۱ کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی پرداخت شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد از سال ۷۰، طرحی را برای کمک به ازدواج دختران و پسران نیازمند اجرایی کرد.

وی افزود: در راستای این طرح، بخشی از هزینه‌های ازدواج دختران و پسران نیازمند با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده به آن‌ها پرداخت شده است تا شرایط برای ازدواج جوانان فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه تهیه جهیزیه دختران و تأمین هزینه‌های ازدواج برای پسران همواره یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها بوده است، اضافه کرد: در این راستا کمیته امداد با همکاری خیران وارد عمل شده است.

صالحی با بیان اینکه طی سه سال گذشته دو هزار و ۵۵۱ کمک هزینه ازدواج به مددجویان زنجانی پرداخت شده است، افزود: در این راستا ۵۸۴ میلیون ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در کنار خدمات جهیزیه‌ویژه نوعروسان نیازمند، خدمات جهیزیه زنان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد و ارائه کمک هزینه ازدواج به پسران نیازمند، خدمات راهنمایی و مشاوره پیش از ازدواج نیز به جوان کم‌برخوردار ارائه شده است تا آن‌ها بتوانند برای آغاز زندگی خود برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در جهت حفظ و تحکیم بنیاد خانواده و آشنایی زوج‌های جوان با مهارت‌های زندگی، آموزش‌هایی در قالب آموزش نوعروسان و دامادهای جوان به صورت مجزا برای این افراد برگزار شده است.

کد خبر 766403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.