میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضایی در زنجان کاهش پیدا کرد

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از ۹۳ روز به ۳۳ روز در سال گذشته کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی فرجی برحق امروز _چهارشنبه ششم تیر_ در نشست قضائی با مسئولان دادگستری استان زنجان اظهار کرد: هدف ما در سال جدید اهتمام ویژه برای اعتمادآفرینی در میان مردم و جلب اعتماد مردم به نظام و دستگاه قضائی است.

وی از کاهش میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از ۹۳ روز به ۳۳ روز در سال گذشته خبر داد و افزود: با تلاش شوراهای اختلاف ۱۱ پرونده قصاص منجر به رضایت و سازش شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در بحث کاهش اطاله دادرسی به نتایج خوبی رسیده است، اضافه کرد: الکترونیکی شدن روال رسیدگی و ثبت شکایات در این امر مؤثر بوده است.

فرجی برحق با بیان اینکه با تلاش صورت گرفته طی روزهای آتی شاهد افتتاح کمپ ماده ۱۶ برای معتادان خواهیم بود، افزود: به‌طور قطع این موضوع در زیبا شدن چهره شهر و کاهش حضور معتادان در شهر مؤثر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین از ارائه مشاوره‌های خانواده در استان نیز خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده مجموعه شوق زندگی در زنجان در حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است.

وی گفت: از اقدامات دادگستری استان زنجان ارائه معاضدت قضائی رایگان با حضور همکاران، مرکز وکلا و کانون کارشناسان به مردم است.

رئیس کل دادگستری زنجان از رشد ۲۳ درصدی محکومیت جایگزین حبس خبر داد و گفت: محکومیت جایگزین حبس در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده شده است.

فرجی برحق با اشاره به اینکه در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال، میزان اراضی رفع تصرف شده در استان طی سال گذشته ۱۰۲۳ هکتار بوده است، گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری نیز ۳۹۹ هکتار اراضی رفع تصرف شده است.

وی افزود: گلایه شهروندان زنجانی موضوع سرقت از مساجد بود که تقاضای برخورد قاطع با سارقان را داشتند که با ورود دادستان زنجان سرقت با کاهش ۲۴ درصدی مواجه شده است، این کاهش آمار، خبر بسیار امیدوارکننده‌ای بود.

کد خبر 766393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.