استان زنجان به لحاظ سرانه آموزشی مشکل دارد

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: استان زنجان به لحاظ سرانه آموزشی دارای مشکل است.

حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اداره کل نوسازی استان زنجان در راستای نوسازی مدارس اقدامات متعددی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ سرانه آموزشی دارای مشکل است، افزود: این کمبود به لحاظ تمرکز جمعیتی که در شهرها به وقوع می‌پیوندد، احصا شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که در سطح استان سال‌های زیادی معطل مانده بود، سال گذشته به بهره‌برداری رسید و بعضی دیگر نیز طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در مورد پروژه‌های در حال احداث در شهرستان ابهر نیز اظهار کرد: پیشرفت پروژه فاطمة‌الزهرا (س) نزدیک به ۷۰ درصد است و تلاش خواهد شد این پروژه سال جاری به پایان و به بهره‌برداری برسد.

اسلامی افزود: پروژه دبستان ۹ کلاسه ابن‌سینا نیز پیشرفت ۶۰ درصدی دارد و ادامه عملیات عمرانی پروژه شش کلاسه خیری روستای فنوش‌آباد که ۵۰ درصد توسط خیران احداث شده است از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مصوبات اعتباری مجلس، ردیفی با عنوان تکمیل پروژه‌هایی که ۵۰ درصد آن توسط خیران احداث شده است، وجود دارد و این قانون فرصتی در جهت افزایش سرانه فضاهای آموزشی بوده و انتظار این است در فعال کردن بیش از پیش مجامع خیری شهرستان ابهر تلاش مضاعفی صورت گیرد.

مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از خرید تجهیزات آموزشی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این تجهیزات در بین نواحی چهارده‌گانه آموزشی زنجان توزیع شد.

اسلامی گفت: تجهیزات خریداری شده شامل کامپیوتر، لپ‌تاپ، میز و نیمکت، تخته، تجهیزات هنرستانی شامل موتور خودرو، وسایل جانبی، دوربین و پایه دوربین، شبیه‌ساز تراشکاری، چکش و اره بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر کمک دستگاه‌های متولی امر بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و خیرین مدرسه‌یار مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از منابع تأمین اعتبار نوسازی مدارس، خیرین مدرسه‌ساز هستند.

کد خبر 766380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.