اتریش صدرنشین ناگهانی/ انگلیس نفس‌زنان به یک‌هشتم رسید

شب گذشته آخرین بازی‌ تیم‌های حاضر در گروه C و D رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ برگزار شد که حاصل آن یک پیروزی و سه تساوی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته شاهد برگزاری چهار دیدار در گروه‌های C و D بودیم. برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت عملکرد تیم‌های مدعی در این دو گروه موجب شد شب گذشته از میان چهار مسابقه تنها یک دیدار برنده داشته باشد.

هلند ۲ _ اتریش ۳

نیمه اول این جدال با اشتباه مالن در دقیقه شش آغاز شد، چراکه این بازیکن با یک تکل اشتباه، پاس رو به عقب سابیترز را وارد دروازه خودی کرد تا اتریش از حریف خود پیش بیفتد.

پس از به ثمر رسیدن گل نخست مسابقه هر دو تیم یک بازی کم‌موقعیت را از خود به نمایش گذاشتند.

در دقیقه ۲۲ مالن فرصت جبران اشتباه خود را داشت، اما توپ این بازیکن در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان اتریش راه به چارچوب دروازه این تیم نداشت.

هلند تا دقایق پایانی نیمه اول تلاش خود را برای جبران گل خورده به کار گرفته بود، اما ضربه سر خطرناک دپای در دقیقه ۴۰ نیز توسط مدافعان اتریش دور شد.

در نهایت این جدال در نیمه اول با پیروزی یک بر صفر شاگردان رانگنیک به پایان رسید.

در نیمه دوم شاهد یک بازی مهیج و پر گل از سوی هر دو تیم بودیم، شاگردان تدسکو پس از به صدا در آمدن سوت آغاز نیمه دوم حمله‌ای را روی دروازه اتریش طراحی کردند و با گل گودی گاکپو کار را به تساوی کشاندند.

اتریش که برای کسب سه امتیاز حیاتی این جدال پا به میدان گذاشته بود، دست از تلاش برنداشت و با خلق موقعیت‌های متعدد روی دروازه هلند در نهایت در دقیقه ۵۹ با گل اشمید از تیم رقیب پیش افتاد تا بازی با نتیجه دو بر یک به سود اتریش دنبال شود.

شاگردان تدسکو بار دیگر برای جبران گل خورده تلاش کردند و حاصل حملات متعدد آن‌ها از کناره‌های زمین گل زیبای ممفیس دپای در دقیقه ۷۵ بود که برای بار دوم نتیجه این تقابل را به تساوی کشاند.

در شرایطی که اهالی فوتبال گمان می‌کردند این دیدار با همین نتیجه به پایان برسد، سابیترز سومین گل اتریش را در دقیقه ۸۱ به ثمر رساند تا شاگردان رانگنیک سه امتیاز این بازی حیاتی را از آن خود کنند.

اتریش صدرنشین ناگهانی/ انگلیس نفس‌زنان به یک هشتم رسید

فرانسه ۱ _ لهستان ۱

این بازی را فرانسه هجومی‌تر آغاز کرد و تئو هرناندز در دقیقه ۱۰ فرصت گلزنی را برای فرانسه فراهم کرد، اما ضربه کم‌جان این بازیکن راه به چارچوب دروازه لهستان نداشت.

پس از این موقعیت لهستان رفته‌رفته انسجام تیمی خود را پیدا کرد و سعی داشت به دروازه فرانسه نزدیک شود.

لواندوفسکی در دقیقه ۳۲ این فرصت را داشت که با یک ضربه سر ارسال زالوسکی را تبدیل به گل کند، اما مانیان مانع گل شدن این توپ شد.

در دقیقه ۳۷ نیز حملات متعدد فرانسه در آستانه نتیجه دادن بود، اما شوت سالیبا راه به چارچوب دروازه لهستان نداشت.

در دقیقه ۴۰ امباپه در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت، اما شوت این بازیکن با بدشانسی وارد دروازه لهستان نشد تا این دیدار در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم این دیدار نسبت به ۴۵ دقیقه ابتدایی کمی چشم‌نوازتر دنبال شد، چراکه هر دو تیم با هدف کسب پیروزی پا به میدان گذاشتند. شاگردان دشان و پروبیرز در این نیمه موقعیت‌های متعددی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند که البته هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه‌بخش نبود.

در نهایت امباپه در دقیقه ۵۵ از روی نقطه پنالتی برای فرانسه موفق به گلزنی شد. با پیش افتادن خروس‌ها تیم لهستان تمام تلاش خود را برای جبران نتیجه به کار گرفت و در دقیقه ۷۹ تلاش شاگردان پروبیرز جواب داد.

لواندوفسکی همچون امباپه از روی نقطه پنالتی برای تیم خود موفق به گلزنی شد تا در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

اتریش صدرنشین ناگهانی/ انگلیس نفس‌زنان به یک هشتم رسید

انگلیس ۰ _ اسلوونی ۰

شاید بتوان گفت این دیدار یکی از بازی‌های سرد و بی‌روح مرحله گروهی بود، چراکه سه‌شیرها به عنوان یک مدعی بازی آرام، کسل‌کننده و کم‌موقعیتی را از خود ارائه دادند.

اسلوونی نیز برابر تیم نه‌چندان زهردار ساوت گیت در لاک دفاعی فرو رفته بود.

به‌طور کلی هر دو تیم این مسابقه را آرام شروع کردند و انگلیس به‌رغم در اختیار داشتن توپ و میدان موفق به خلق موقعیت جدی نشد.

تنها صحنه ویژه این دیدار در نیمه نخست در دقیقه ۲۱ اتفاق افتاد، چراکه ساکا برای انگلیس موفق به گلزنی شد، اما گل این بازیکن پس از بررسی VAR مورد پذیرش تیم داوری قرار نگرفت.

در ادامه هیچ‌کدام از دو تیم نمایش هجومی از خود ارائه ندادند تا در نهایت این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

روال مسابقه در نیمه دوم مشابه ۴۵ دقیقه ابتدایی بود و تنها در دقیقه ۵۸ ضربه سر خطرناک استونز توسط ششکو از روی خط دروازه اسلوونی برگشت داده شد.

در ادامه نیمه دوم شاهد موقعیت جدی نبودیم و در نهایت این مسابقه نه‌چندان دلچسب با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اتریش صدرنشین ناگهانی/ انگلیس نفس‌زنان به یک هشتم رسید

دانمارک ۰ _ صربستان ۰

این دیدار نیز همچون دیگر مسابقه گروه C بدون جذابیت و کم‌موقعیت بود.

شاگردان استوویکوویچ و یولمند به سه امتیاز این جدال نیاز مبرمی داشتند، اما بر خلاف آنچه که تصور می‌شد یک بازی آرام را از خود به نمایش گذاشتند.

در دقیقه پنج دانمارک حمله‌ای را روی دروازه صربستان طراحی کرد، اما شوت وایند توسط رایکوویچ مهار شد.

با وجود اینکه دانمارک برای گلزنی تلاش بیشتری نسبت به صربستان داشت، اما در دقیقه ۱۷ الکساندر باه می‌توانست برای شاگردان استوویکوویچ گلزنی کند، هر چند ضربه سر خطرناک این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دروازه دانمارک بیرون رفت.

در نیمه نخست دانمارک موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه حریف خود ایجاد کرد که هیچ‌کدام از آن‌ها راه به چارچوب دروازه نداشت.

اریکسن و هویلوند در دقیقه ۲۲ و ۳۲ می‌توانستند برای شاگردان یولمند گلزنی کنند، اما دقت عمل نه‌چندان بالای آن‌ها موجب می‌شد سنگربان صربستان برای مهار این توپ‌ها با چالش جدی روبه‌رو نشود، در نهایت تقابل دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم صربستان کار خود را هجومی آغاز کرد و موفق به گلزنی شد، اما گل این تیم پس از بررسی VAR مورد قبول تیم داوری قرار نگرفت.

دانمارک در ۳۰ دقیقه پایانی شکل هجومی‌تری به خود گرفت و تلاش می‌کرد از طریق شوت از راه دور دروازه حریف خود را باز کند، اما شوت آندریاس در دقیقه ۶۰ راه به دروازه صربستان نداشت.

در دقیقه ۶۴ وسترگارد موقعیت خوبی برای گلزنی پیدا کرد، اما رایکوویچ مانع گلزنی این بازیکن شد.

این تقابل هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شد موقعیت‌های کمتری را به خود می‌دید و در نهایت نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اتریش صدرنشین ناگهانی/ انگلیس نفس‌زنان به یک هشتم رسید

کد خبر 766365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.