کلنگ عملیات بزرگ‌ترین استخر ذخیره پساب استان اصفهان در کاشان بر زمین زده شد

شهردار کاشان گفت: کلنگ احداث استخر ژئوممبران با ظرفیت ۴۰۰ هزار متر مکعب و اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال به‌عنوان بزرگ‌ترین استخر ذخیره پساب استان اصفهان در کاشان بر زمین زده شد.

کیومرث محمد پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: طی مراسمی با حضور مقامات شهری، کلنگ احداث استخر ژئوممبران با ظرفیت ۴۰۰ هزار متر مکعب و اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال به‌عنوان بزرگ‌ترین استخر ذخیره پساب استان اصفهان در کاشان بر زمین زده شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه که دستگاه ناظر آن سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان است، پساب مازاد ذخیره سازی و سیلاب‌های فصلی جمع‌آوری می‌شود و می‌تواند منبع قابل توجهی برای آبیاری فضای سبز در برخی از نقاط شهر محسوب شود.

شهردار کاشان بیان کرد: بحران آب در منطقه یک تهدید جدی است به گونه‌ای که می‌تواند حیات آینده در منطقه را به‌صورت جدی در معرض خطر قرار دهد.

محمدپور با بیان اینکه کمبود فضای سبز از یک سو و کمبود منابع آبی از سویی دیگر، تمهیدات ویژه به این حوزه را طلب می‌کند، عنوان کرد: استفاده از پساب شهری و سیلاب‌های فصلی در نیمه دوم سال، راهکاری برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز محسوب می‌شود؛ اقدامی که توسط شهرداری کاشان در قالب احداث استخر ذخیره پساب در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم این پروژه را در ۲۲ بهمن سال جاری افتتاح کنیم.

کد خبر 766291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.