دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به ظرفیت شهرداری‌ها داشته باشد

شهردار شهرکرد گفت: ظرفیت شهرداری‌ها مغفول مانده است و دولت چهاردهم باید به ظرفیت شهرداری‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرداری‌ها از جمله نهادهای هستند که بیشترین شرح وظایف را دارند و در خط مقدم ارائه خدمات به مردم قرار گرفته‌اند، دولت چهاردهم هرچه بتواند در راستای چابک‌سازی این نهاد قدم بردارد و از بودجه دولتی تخصیص‌های را برای شهرداری‌ها قرار دهد، نمود آن در شهرها بروز می‌کند و این موجب تغییر نگاه مردم به نظام خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت شهرداری‌ها با این نگاه که شهرداری به‌عنوان یک نهاد عمومی و مستقل هستند، مغفول مانده است، دولت و مجلس به‌ویژه دولت چهاردهم باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت شهرداری‌ها داشته باشد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه هزینه نگهداری شهرها چه در شهرهای بزرگ و چه در شهرهای کوچک با دست در جیب مردم کردن امکان ندارد، گفت: تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها می‌تواند مشکلات زیادی از این نهاد را حل کند و می‌طلبد دولت چهاردهم در تخصیص میزان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها بدون هیچ کم‌وکاستی و در زمان خودش توجه ویژه‌ای داشته باشد.

واحدیان اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب اصل یکپارچگی شهرها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد که این قانون می‌تواند کمک زیادی به شهرداری‌ها کند.

وی با بیان اینکه آسفالت یکی از نیازهای اصلی مردم در شهرهاست و تلاش در این زمینه می‌تواند رضایت نسبی را برای مردم به وجود آورد، ادامه داد: تخصیص یارانه قیر رایگان توسط دولت در زمان مشخص و بر اساس وسعت شهر نه جمعیت می‌تواند کمک خوبی به شهرداری در زمینه آسفالت به وجود آورد.

شهرداری شهرکرد گفت: یکی دغدغه ذهنی شهرداری‌ها وجود بعضی زیرساخت‌هاست و نیاز است که دولت چهاردهم به زیرساخت‌های شهرداری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

واحدیان تصریح کرد: وجود سیاست‌گذاری کلان درباره شهرداری‌ها می‌تواند مسائل بهداشتی، شهری و محیط زیستی را حل کند.

وی با بیان این‌که نمود کار شهرداری‌ها به‌صورت مستقیم در مقابل چشمان مردم است و شهر خانه دوم مردم است، خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها به‌عنوان بازوان قوی اجرایی و نهادی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و می‌تواند بیشترین رضایت مردم را جلب کند، هستند و نگاه دولت چهاردهم نیز باید همین‌گونه باشد.

کد خبر 766285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.