تداوم بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با تاکید بر توجه به هشدارهای هواشناسی از تداوم بارندگی در ارتفاعات و احتمال جاری شدن سیلاب محلی در مناطق کوهستانی خبر داد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایمنا در مازندران با اشاره به آخرین وضعیت آب‌وهوایی این استان در روزهای پایان هفته اظهار کرد: مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد تشدید بارش، کاهش محسوس دما خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز سه‌شنبه پنجم تیرماه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در مناطق ساحلی و منطقه‌ای هستیم، افزود: در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پراکنده و در دامنه‌ها و ارتفاعات وضعیت به حالت صاف تا قسمتی ابری است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه در بعدازظهر و اوایل امشب ابری همراه با رگبار، رعدوبرق و وزش باد همراه است، عنوان کرد: در روز چهارشنبه ششم تیرماه نیز نیمه‌ابری از بعدازظهر ابری به تدریج با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید شاهد خواهیم بود.

اسدی با اعلام بر اینکه در روز پنج‌شنبه آب‌وهوای استان ابری همراه با کاهش دما، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید و از شب با کاهش ناپایداری است، گفت: در روز جمعه هشتم تیر ماه وضعیت جوی مازندران صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در دامنه‌ها و ارتفاعات با احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده مواجه است.

وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت جوی و مواج بودن دریای خزر هرگونه فعالیت دریایی توصیه نمی‌شود و با هشدار زرد احتمال جاری شدن سیلاب در ارتفاعات و ریزش سنگ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 766275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.