توسعه فضاهای کتابخانه‌ای از اولویت‌های دولت سیزدهم بود

استاندار زنجان گفت: برنامه دولت سیزدهم توسعه فضاهای کتابخانه‌ای است و در این راستا ۴ کتابخانه جدید در زنجان افتتاح شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان محسن افشارچی امروز _سه شنبه پنجم تیر- در جریان افتتاح کتابخانه شهید رئیسی طارم با اشاره به تأسیس چهار کتابخانه در دو سال اخیر در استان زنجان اظهار کرد: کتابخانه هلال احمر که به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اعطا شده به یک مکان شیک تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت سیزدهم توسعه فضاهای کتابخانه‌ای است، افزود: در همین راستا در روستاها نیز از مکان‌های متروکه برای تبدیل به کتابخانه استفاده خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه کتابخانه یک محل فرهنگی تأثیرگذار است، گفت: حضور کودکان و نوجوانان در این مکان کمک به جامعه خود و بشریت است و با ترویج کتاب و کتابخوانی می‌توانیم با سطحی بودن و عدم تمرکز مقابله کنیم.

افشارچی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله رئیسی شهرستان طارم چهارمین کتابخانه‌ای است که در دو سال گذشته افتتاح شده است، عنوان کرد: این اقدامات توسعه‌ای در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به توسعه اقدامات فرهنگی و سایر برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه گفت: کتابخانه به یک مجموعه فعال و کارا تبدیل شده و استقبال خوبی از برنامه‌ها می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نسل ما به سمت یک نسل کم‌عمق و غیر متمرکز حرکت می‌کند و شاهد عدم تمرکز هستیم، افزود: انسان در فضای مجازی از یک پست به سمت پستی دیگر می‌رود و در چند سال آینده مشکلاتی خواهیم داشت.

افشارچی با بیان اینکه جامعه هدف کتابخانه به اینگونه است که هر شخصی در این جامعه هدف می‌گنجد و هرکسی می‌تواند از برنامه‌های آن استفاده کند، ادامه داد: در برنامه‌های فرهنگی کتابخانه نقطه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: تمام تلاش دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام به کار گرفته شده است که در این راستا شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مختلفی هستیم که سالیان طولانی نیمه تمام مانده بود.

کد خبر 766262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.