ابوالفضلی مدرس VAR شد/ لیگ‌برتر ایران در رده پنجم قاره آسیا

بر اساس میانگین امتیازات توسط سایت Opta باشگاه‌های شرکت کننده در هر لیگ لیگ‌برتر ایران با میانگین ۱/‌ ۶۸ امتیاز در رده پنجم قاره آسیا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان امروز _دوشنبه چهارم تیر_ مانند همیشه حواشی و اتفاقات گوناگونی را پشت سر گذاشته است که در ادامه برخی از رویدادهای مهم ورزشی امروز را می‌خوانید.

لیگ‌برتر ایران در رتبه پنجم آسیا

سایت Opta بر اساس میانگین امتیازات باشگاه‌های شرکت کننده در هر لیگ شروع به رتبه‌بندی کرده است که لیگ‌برتر ایران با میانگین ۱/ ۶۸ امتیاز در رده پنجم قاره آسیا قرار گرفته است.

ابوالفضلی مدرس VAR شد/ لیگ‌برتر ایران در رده پنجم قاره آسیا

در این رتبه‌بندی، «کِی لیگ کره‌جنوبی»، «جِی لیگ ژاپن»، لیگ عربستان سعودی و لیگ استرالیا به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند، لیگ‌های امارات، عراق، چین، ازبکستان و کویت پس از ایران و در بین ۱۰ لیگ برتر آسیا قرار دارند.

ابوالفضلی مدرس VAR شد

طبق اعلام فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) محمدرضا ابوالفضلی به‌عنوان مدرس VAR (سیستم کمک داور ویدئویی) تأیید شد.

ابوالفضلی مدرس VAR شد/ لیگ‌برتر ایران در رده پنجم قاره آسیا

کلاس داوران VAR پیش از فصل آینده به پایان می‌رسد

ظهر امروز سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار کرد: طبق زمان‌بندی انجام شده کارمان را پیش می‌بریم تا قبل از شروع فصل آینده کار آموزش داوران تمام شود و سپس فصل بعدی را آغاز می‌کنیم؛ بخش کوتاهی از کلاس‌های تئوری که می‌ماند و سراغ بخش عملی خواهیم می‌رویم و به‌طور قطع با همین تعداد نفرات می‌توانیم کل لیگ را پوشش دهیم.

ابوالفضلی مدرس VAR شد/ لیگ‌برتر ایران در رده پنجم قاره آسیا

منع داوری تعدادی از داوران لیگ‌برتری

اکنون موعود بنیادی‌فر، بیژن حیدری، پیام حیدری، وحید کاظمی، امیر عرب‌براقی، حسن اکرمی و مرتضی منصوریان هفت داور وسطی هستند که لایسنس VAR را در اختیار دارند و بر اساس اعلام کمیته‌داوران قرار است ۱۶ داور وسط دیگر هم با حضور در کلاس‌های آموزشی این مدرک مهم را دریافت کنند تا بتوانند در لیگ بیست‌وچهارم قضاوت کنند، چرا که مهم‌ترین موضوع برای داورانی که در لیگ‌برتر قضاوت می‌کنند داشتن لایسنس VAR است.

ابوالفضلی مدرس VAR شد/ لیگ‌برتر ایران در رده پنجم قاره آسیا

بر این اساس تعدادی از داورانی که در فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر به قضاوت پرداختند، در لیگ آینده حق داوری نخواهند داشت و باید دید چه کسانی در لیگ بیست‌وچهارم از چرخه قضاوت حذف خواهند شد.

استفاده از مشاور رسانه‌ای‌وداوری در تیم‌ها ممنوع شد

در ماده ۵۳ دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌ها برای سه فصل آتی عنوان شده که باشگاه‌ها حق به‌کارگیری اشخاص با عناوینی همانند مشاور داوری ندارند.

همچنین در ماده ۵۴ این دستورالعمل آمده: باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر صرفاً مجاز به به‌کارگیری مدیر رسانه، مسئول روابط عمومی و مشاور فرهنگی منطبق با ساختار سازمانی خود می‌باشند، به‌کارگیری عناوینی همانند مشاور رسانه‌ای ممنوع است.

مورایس از سپاهان جدا نشده است

پس از اینکه در روزهای گذشته تیم سپاهان موفق شد عنوان قهرمان جام‌حذفی را به خود اختصاص دهد اخباری پیرامون جدایی مورایس از این تیم در رسانه‌ها مطرح شد، این در شرایطی بود که مهدی آذربایجانی مدیر عامل باشگاه سپاهان گفته بود تمام تلاش خود را برای خرید لیست مورد نظر این سرمربی به کار می‌گیرد.

ابوالفضلی مدرس VAR شد/ لیگ‌برتر ایران در رده پنجم قاره آسیا

ساعاتی پیش نیز اخباری در خصوص اینکه همکاری مورایس و سپاهان به پایان رسیده است در رسانه ورزشی منتشر شده است که طبق بررسی‌های صورت گرفته خبرنگار ایمنا مورایس به مدیران باشگاه سپاهان گفته است به دلیل فشارهایی که وجود داشته در حال حاضر خسته است و مدیران سپاهان نیز فرصت استراحت یک هفته‌ای به این سرمربی داده‌اند تا پس از آن در خصوص رفتن یا ماندن وی در سپاهان صحبت شود.

زندی به کمیته‌اخلاق احضار شد

شهاب زندی که اخیراً از سوی نهادهای ذی‌ربط احضار و در اختیار آنها قرار دارد به کمیته‌اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد.

ابوالفضلی مدرس VAR شد/ لیگ‌برتر ایران در رده پنجم قاره آسیا

کمیته اخلاق پس از بررسی موارد مختلف مدیرعامل شمس آذر قزوین را احضار کرده و وی بعد از اتمام کار نهادهای ذیربط باید در این کمیته حضور یافته و پاسخگوی موارد مطرح شده باشد، زندی اخیراً و در ماجرای پرونده فساد در فوتبال احضار شده است.

کد خبر 766196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.