اختصاص ۲۰ درصد سازه‌های تبلیغاتی شهر قم به مسائل فرهنگی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات در حوزه سیما و منظر شهری اختصاص ۲۰ درصد سازه‌های تبلیغاتی بک لایت در شهر قم به مسائل فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم ظهر امروز _ دوشنبه چهارم تیر_ در جلسه شورای سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به ضرورت نگهداری و حفظ باغ‌ها و همکاری با مالکان اظهار کرد: شهروندان در صورتی که در حفظ باغ‌ها تلاش کنند، شهرداری نیز در زمینه‌های مختلف از جمله پیگیری حقابه باغ‌ها، رسیدگی به درختان و کود همکاری لازم را دارد.

وی افزود: ما اصراری بر تملک باغ‌های شهری نداریم، بلکه خط قرمز شهرداری قم حفظ باغ‌ها است. اگر شهروندان خودشان بخواهند از باغ محافظت کنند، آن‌ها را مجبور به فروش نمی‌کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌های اخیر شهرداری قم از حفظ باغ‌های شهری، تمایل مالکان برای حفظ باغ‌ها بیشتر شده است.

اصفهانیان‌مقدم با بیان اهمیت توجه به پیوست فرهنگی و اجتماعی اقدامات سازمان سیما و منظر تصریح کرد: اختصاص ۲۰ درصد سازه‌های تبلیغاتی بک لایت به مسائل فرهنگی از جمله اقدامات خوب در این زمینه است.

وی ادامه داد: المان‌هایی که در سطح مناطق تهیه می‌شود متناسب با موضوعات فرهنگی و هویت شهر مقدس قم است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر لزوم خلاقیت در تبلیغات شهری گفت: ایده‌های جدید بسیاری می‌توانند در حیطه تبلیغات شهری تحول ایجاد کنند.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به افزایش سطح فضای سبز شهر قم و افزایش هزینه‌های نگهداری تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تمام شده در حوزه فضای سبز شهری امری ضروری است که افزایش تولید گل و گیاه در گلخانه‌های مناطق هشت‌گانه یکی از موارد کاهش هزینه‌ها است.

وی عنوان کرد: امیدواریم طرح جامعی از ظرفیت‌های موجود در فضای سبز فراهم کنیم.

کد خبر 766090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.