رئیس‌جمهور منتخب در انتصاب وزرا و مسئولان تخصص‌گرا باشد

امام جمعه قزوین گفت: باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که برای انتخاب وزرا و مسئولان به دنبال کسانی باشد که دارای اهلیت و تخصص باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز _دوشنبه چهارم تیر_ در همایش بصیرتی ائمه جمعه و جماعات درباره شاخص‌های انتخاب رئیس‌جمهور اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین چیزی که باید در انتخاب ما مشخص باشد، این است که آیا این انتخاب‌شونده پای ولایت خدا ایستاده است؟

وی افزود: ما با ولایت تشریفاتی نمی‌توانیم به جنگ صهیونیست‌ها برویم و از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم، بلکه رئیس‌جمهور ما باید پای ولایت میدانی که مبلّغ مقاومت اسلامی است، باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه به دنبال کسی می‌گردیم که بخواهد ولایت خدا در عالم توسعه پیدا کند و ساختار و ساختمان ولایت شیاطین در هم کوبیده شود، خاطرنشان کرد: پس آن کسی که ما به دنبال او می‌گردیم باید به معنای واقعی کلمه ملتزم به دین باشد، یعنی مبانی دینی داشته باشد و مؤمن باشد.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: اگر رئیس‌جمهور متلزم به دین نباشد، بلایی همچون همان هشت سال به سرمان خواهد آمد که به قهقرا رفتیم، عزتمان زیر سوال رفت، سرمایه‌هایمان هدر رفت و محصول اندیشمندان متدین و مؤمن ما که پای کار پیشرفت‌های علمی شامل هسته‌ای و غیرهسته‌ای بودند، متوقف شد و در دستگاه‌هایشان سیمان ریخته شد.

وی با ذکر اینکه رئیس‌جمهور اسلامی ایران به دنبال راضی کردن آمریکا و تسلیم شدن در مقابل آن نباشد، بلکه در پیشگاه خدا تسلیم باشد، ادامه داد: نامزدهای انتخابات باید اهل صبر باشند، فوری از کوره درنروند و جا خالی نکنند.

امام جمعه شهر قزوین تصریح کرد: برخی در رسانه ملی گفتند رئیسی شش کلاس سواد دارد، آیت‌الله رئیسی پاسخی به آن‌ها نداد، این در ذهن مردم باقی ماند تا وقتی ایشان به شهادت رسیدند، پس از شهادتشان رسانه‌ها منتشر کردند که شهید رئیسی هم مجتهد حوزه بود و هم دکترا داشت، اما خودش نیامد از خودش دفاع کند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: خیلی‌ها پس از شهادت آیت‌الله رئیسی توبه کردند، اینها آدم‌های بااصالتی هستند که وقتی اشتباهی از آن‌ها سر می‌زند، می‌فهمند که باید توبه کنند، اما خیلی‌ها کارشان به توبه نمی‌رسد، آن کسی که توبه می‌کند از درجاتی از بصیرت برخوردار است.

وی تأکید کرد: ما باید به دنبال کسی باشیم که حق و عدالت برایش مهم باشد، برخی‌ها خانواده، اطرافیان، رفقا و باندشان برایشان مهم است و چقدر ما از این ناهنجاری‌ها مصیبت کشیده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که بعداً برای انتخاب وزرا و مسئولان به دنبال کسانی باشد که دارای اهلیت و تخصص باشند، گفت: برخی به یکدیگر رشوه‌های سیاسی می‌دهند، یعنی می‌گویند ما برای رأی آوردن تو آبروی خود را به میدان می‌گذاریم، اما بعد از اینکه به ریاست‌جمهوری رسیدی باید هر چه ما می‌گوئیم، همان شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: باید به دنبال انتخاب کسی باشیم که دنبال برجسته شدن شعائر الهی باشد، به شهید رئیسی گفتند ما از شما تشکر می‌کنیم که با رهبر هماهنگ هستید، ایشان گفت من سرباز و پای کار رهبر هستم، این ریشه قرآنی دارد، انسان یک مرتبه به این مقام نمی‌رسد، این چنین است که خدا ایشان را محبوب‌القلوب کرد.

وی حمایت از ستمدیدگان، مستضعفان و محرومان عالم را از ملاک‌های نامزد اصلح دانست و ادامه داد: آنها که اکنون در برنامه‌های تبلیغاتی برای رأی‌آوری سینه چاک می‌دهند، زمانی حاج قاسم به سختی می‌توانست از زیر سیطره‌شان به داد سوریه برسد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید به دنبال کسی باشیم که شدت در مقابل دشمنان و مهر و محبت نسبت به دوستان را از او ببینیم، برخی پیش از این مرد لبخند و سازش بودند، این‌ها آن موقع که با جان کری قدم می‌زدند نعره زدن بلد نبودند، موقعی که می‌خواستند با ترامپ و بایدن صحبت کنند، نعره سرشان نمی‌شد، آنجا افتخار می‌کردند که با آن‌ها قدم بزنند، امروز می‌بینیم که زورشان به متدینان می‌رسد که بر سر آن‌ها نعره بزنند، برخی اشرار هم برای اینها کف می‌زنند.

آیت‌الله عابدینی افزود: باید به دنبال کسی باشیم که زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم دغدغه او باشد. کسی که می‌خواهد زمینه‌ساز ظهور باشد، نماز، ایمان، عدالت، انسانیت، رأفت، عطوفت و عدل برایش مهم است، چنین کسی زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

وی ادامه داد: باید به دنبال کسی باشیم که به آینده امیدوار باشد، برخی دائم آیه یأس می‌خوانند و می‌گویند ما بیچاره‌ایم، فقط می‌گویند اگر به آمریکا بگوییم ما نوکر شما هستیم، کارمان درست می‌شود، این‌ها نمی‌فهمند که این ابتدای ذلت و بدبختی است. تمدن آمریکایی همان است که امروز در غزه می‌بینیم، همه دیدیم آمریکا چه بلایی بر سر سوریه، یمن و عراق آورد، آن وقت برخی به دنبال صلح و آشتی با آمریکا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با ذکر اینکه امروز در عصر مقاومت اسلامی هستیم و باید به کسی که به روابط بین‌الملل و سیاست خارجه آشنا باشد، رأی بدهیم، گفت: باید به کسی رأی بدهیم که بداند باید با چه ادبیاتی با دنیا صحبت کند، گذشتگان با ادبیاتی صحبت کردند که موجب شدند ما حتی نمی‌توانیم به‌راحتی نفت بفروشیم.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: ادبیاتی که شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در پیش گرفتند، چقدر متفاوت بود. این عزیزان طوری قوی به میدان آمدند که دیگر دشمنان ما حتی فکر جنگ با ما هم به سرشان نمی‌زد.

وی ادامه داد: در نهایت همه باید تلاش کنیم در تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات سنگ تمام بگذاریم و در نشان دادن شخص اصلح کوشش کنیم تا مردم را با معیارهای ایمانی راهنمایی کنیم.

کد خبر 766077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.