ساخت ۷۰۰۰ مدرسه ارمغان دولت سیزدهم به مردم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در طول خدمت دولت سیزدهم هفت هزار مدرسه در سطح کشور با مشارکت دولت و خیرین ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، رضامراد صحرایی امروز_ دوشنبه، چهارم تیر_ در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در مسیر امید دادن به مردم کوشید و در مدت عمر با برکت مدیریتی خود، الگوی جدیدی از حکمرانی مردمی در سایه تبعیت از ولایت ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به برکت رئیس‌جمهور شهید هفت هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در طول سه سال ساخته شد و سه‌ونیم میلیون متر مربع به فضای آموزشی کشور اضافه شد، افزود: متوسط روزانه هشت مدرسه در کشور احداث شده‌است که سرانه فضای آموزشی کشور هم‌اکنون به پنج متر و ۳۵ سانتی‌متر رسیده‌است.

وزیر آموزش و پرورش کار خیرین را جلوه‌ای از مشارکت در جهت برقرار عدالت و بسیار ارزشمند دانست و گفت: بیش از ۶۵ درصد مدارس در سه سال گذشته در روستاها، حاشیه شهرها و جاهایی که سرانه آموزشی آن‌ها از سطح ملی پایین‌تر بود، ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه کار خیر خیران برای مردم و کشور در راستای عدالت، امید و اعتماد آینده است، تصریح کرد: عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی بوده و هست و خیرین برای دستیابی به عدالت گام‌های بلندی برمی‌دارند.

صحرایی خاطرنشان کرد: فضای آموزشی خوب امیدآفرین است و جامعه امیدوار، جامعه شکوفا است که خیرین به مسیر تعالی کشور بسیار کمک کرده‌اند.

وی افزود: مدرسه محل ساختن آینده است که خیرین در ساخت آینده کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و اثر کار خیر خیران، هرگز از بین نمی‌رود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با دید امید اگر به آینده بنگریم، به‌سان آن است که از قله به آینده نگاه شود و نقش خیرین در ایجاد امید در مردم ستودنی و به یادماندنی است.

وی تصریح کرد: خیرین کار را شروع می‌کنند و دولت باید آن را به اتمام برسانند، خیرین همیشه پای کار هستند، اما اعتبارات دولتی سالانه و محدود است.

صحرایی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور شهید در آخرین دیدار خود با کارگذاران نظام در روزهای نخست سال‌جاری، ابرپروژه کشور را امید و اعتماد بیان کرد.

وی امیدآفرینی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: جامعه‌ای که امید در آن کم فروغ باشد رو به زوال است.

وزیر آموزش و پرورش، از جمع‌ آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر تا مهرماه آینده در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: خیرین عزیز در استان‌های کم‌برخوردار از قبیل کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و سایر نقاط سرمایه‌گذاری کنند که آورده بیشتری برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به فضاهای ورزشی در دولت سیزدهم، تصریح کرد: ۲۰۰ فضای ورزشی در طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده و تکمیل یک استخر نیمه‌تمام در استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 766059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.