سیاوش محمودی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: با گذشت نزدیک به سه سال از عمر دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز، مردم انتظار دارند تا گزارشی در خصوص پروژه قطار شهری به آنها ارائه دهیم، فسخ پیمان در سال ۱۳۹۹ و اعتراض پیمانکار یکی از موانع انجام فعالیت این پروژه بود که پس از دو سال پیگیری و همراهی مسئولان استانی و شهری منجر به خلع ید پیمانکار شد.
وی افزود: مقاومتهای زیادی صورت گرفت، اما امروز به نقطه خوبی رسیدهایم و پیمانکار در حال همکاری و همراهی برای تحویل کارگاهها به کارفرما است و برای انتخاب پیمانکار جدید نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: برای این پروژه یک مشاور جدید انتخاب شده است که با ارزیابی جدید صورت گرفته برای بهرهبرداری از خط یک قطار شهری اهواز به طول ۲۳ کیلومتر با وضع موجود نیازمند ۴۰ همت هستیم، برای این کار طرحها و پیشنهادهای مشاوران مختلف در سایر کلانشهرها بررسی شد و به این جمعبندی رسیدیم که فاز یک و دو از خط یک با چهار ایستگاه طی دو سال راهاندازی شود.
محمودی تصریح کرد: اسناد مناقصه برای این پروژه آماده شده و شهردار اهواز نیز اعلام کرده است که طی ۱۵ روز آینده توافقنامه عملیاتی میشود، بنابراین انتظار میرود با توجه به اعلام عمومی زمان، توافقنامه سریعتر عملیاتیشود و ثمره دو سال تلاش و پیگیری به نتیجه برسد.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم فاز یک و دو متروی اهواز یعنی حدفاصل میدان فرودگاه تا دانشگاه اجرایی شود، نیازمند ۱۵ همت هستیم تا فاز یک و دو با چهار ایستگاه، میدان فرودگاه، چهارشیر، سلمان فارسی و میدان هجرت، راهاندازی شود، برای این کار در بودجه سال جاری، حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان منابع از محل اوراق دیده شده است، پیگیری و مذاکرات خوبی برای انتخاب پیمانکار انجام شده، امیدوارم در همین دوره و سال جاری فعالیت پروژه قطار شهری آغاز و طی دو سال انجام شد.
نظر شما