نحوه دریافت ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به ایتالیا چگونه است؟

توسکانی ایتالیا به علت کاهش جمعیت، به افرادی که به روستاهای آن مهاجرت کنند، ۳۰ هزار یورو پرداخت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، متقاضیان برای خرید خانه در منطقه کوهستانی توسکانی پاداش مالی دریافت خواهند کرد. خرید خانه در روستاهای توسکانی به علت زیبایی مناظر در لیست رؤیای بسیاری از مردم است، اما املاک و مستغلات در این منطقه بسیار گران است؛ با این حال، پیشنهاد جدید می‌تواند این رؤیا را مقرون‌به‌صرفه کند.

مقامات منطقه‌ای توسکانی اعلام کرده‌اند که برای نقل مکان افراد به شهرهای کوهستانی که کاهش جمعیت را تجربه می‌کنند تا سقف ۳۰ هزار یورو پرداخت خواهند کرد.

نحوه دریافت ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به ایتالیا چگونه است؟

نحوه دریافت ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به توسکانی

در سراسر ایتالیا، شهرها و روستاها با بحران جمعیت مواجه هستند. همانطور که ساکنان برای فرصت‌های شغلی بهتر به شهرها می‌روند، جوامع کوچک با بخش‌هایی از خانه‌های بلااستفاده و اقتصادهای راکد باقی می‌مانند. به‌تازگی شوراهای محلی راه‌حل‌های ابتکاری مختلفی برای افزایش تعداد ساکنان خود ارائه کرده‌اند، از جمله فروش املاک به قیمت کمتر از یک یورو.

مقامات در توسکانی  تصمیم گرفتند به مردم برای اخذ اقامت در جوامع کم‌جمعیت پول پرداخت کنند. با این طرح جدید که «اقامت در کوهستان ۲۰۲۴» نام دارد، متقاضیان برای خرید خانه تا سقف ۳۰ هزار یورو دریافت خواهند کرد. شهر کوهستانی مورد نظر برای مهاجرت باید کمتر از پنج هزار نفر جمعیت داشته باشد که ۱۱۹ منطقه با چنین ویژگی‌هایی در توسکانی وجود دارد، علاوه بر این کمک مالی نمی‌تواند بیش از ۵۰ درصد هزینه خرید و نوسازی ملک باشد.

نحوه دریافت ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به ایتالیا چگونه است؟

استفانیا ساکاردی، معاون منطقه‌ای توسکانی در این رابطه گفت: «کوه‌های توسکانی، سرزمین‌هایی با زیبایی منحصربه‌فرد با روستاهایی است که باید دوباره کشف شود، اما از کاهش جمعیت رنج می‌برد. تصمیم برای زندگی در یکی از این مناطق یک چالش و البته یک فرصت به‌ویژه برای جوانان برای انتخاب زندگی جدید است.»

چه کسانی واجد شرایط دریافت کمک‌هزینه هستند؟

شرایط سختگیرانه‌ای برای واجد شرایط شدن درخواست این کمک‌هزینه وجود دارد. متقاضیان باید شهروند ایتالیا یا یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا یا شهروندان غیر اتحادیه اروپا باشند که دارای مجوز اقامت حداقل ۱۰ سال هستند. آن‌ها همچنین باید به عنوان ساکن در یک شهر یا شهرستان ایتالیا ثبت‌نام کرده باشند، اما در حال حاضر مکان اقامت آن‌ها یک منطقه کوهستانی نباشد.

نحوه دریافت ۳۰ هزار یورو برای مهاجرت به ایتالیا چگونه است؟

کد خبر 766011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    ما هم میتونیم با فراهم آورد امکانات توی روستاهای خودمون هم ، طرح های این مدلی رو داشته باشی