سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی هیئت‌های بازرسی است

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کشور سلامت انتخابات را مهم‌ترین وظیفه بازرسی انتخابات دانست و گفت: برای صیانت از آرا باید رعایت شرع اسلام و قوانین حاکم در صدر توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، به‌منظور هماهنگی و بررسی اجرای برنامه‌های بازرسی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری همایش ویدئوکنفرانسی روز یکشنبه به ریاست رئیس هیئت مرکز بازرسی انتخابات وزارت کشور برگزار شد.

محمدمهدی عارف‌پور، رئیس هیئت بازرسی انتخابات کشور در این همایش خطاب به مسئولان، مدیران و بازرسان انتخابات سراسر کشور گفت: سلامت انتخابات مهم‌ترین وظیفه بازرسی انتخابات است که برای صیانت از آن باید رعایت شرع اسلام و قوانین حاکم در صدر توجه قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از عملکرد سطح بالا و برجسته مجموعه‌های بازرسی شهرستانی و استانی همچنین بازرسان در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، بهبود روزافزون کیفیت و ارتقای عملکرد بازرسان را در مسیر تعالی ستودنی دانست.

رئیس هئت مرکزی بازرسی با یادآوری فرامین مقام معظم رهبری و تأکیدات وزیر کشور در امر برگزاری انتخابات قانونمند و شکوهمند، رفتار اعتقادی و مردمی، رعایت قانون و حق و حقوق ذی‌نفعان را کلید اصلی موفقیت در بازرسی برشمرد.

رئیس مرکز بازرسی از تعهد، تخصص، تجربه و اقتدار به عنوان ویژگی‌های خاص و ضروری بازرسان یاد کرد و سلامت انتخابات، صیانت از آرای مردم و جلوگیری از هرگونه بی‌قانونی، روش‌ها و رویه‌های سو را وظیفه اصلی بازرسان بیان کرد.

عارف‌پور در این نشست خطاب به بازرسان، بازمطالعه قانون و حرکت در مسیر آن، تهیه گزارش دقیق و کارشناسی، بی‌طرفی، اخلاص در عمل، تعامل منطقی با دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات، هماهنگی با مجموعه‌های نظارتی، اطلاعاتی، امنیتی، قضائی و مردمی بودن و ارائه به‌موقع گزارش‌ها را توصیه کرد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری روز جمعه، هشتم تیر جاری در ۶۰ هزار شعبه سراسر کشور و ۳۳۴ شعبه اخذ رأی در خارج از ایران برگزار خواهد شد.

کد خبر 766006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.