سیاست شورای ششم تکمیل رینگ ترافیکی شهر اراک است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه سیاست شورای ششم تکمیل رینگ ترافیکی این شهر است گفت: توسعه شهر اراک نیاز به زیرساخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را افزایش داده است.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در دوره ششم اقدامات ترافیکی است که می‌توان به احداث و افتتاح سه تقاطع غیرهمسطح در اراک با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد که به‌تازگی تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) توسط وزیر کشور افتتاح شد.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی ترافیکی شهر، مدیریت شهری احداث و اصلاح تقاطع‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده تا بتواند این نیاز را رفع کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: سیاست شورای ششم تکمیل رینگ ترافیکی شهر اراک است که بنا بر طرح جامع شهر و طرح جامع ترافیک باید چند تقاطع دیگر از جمله تقاطع فراهان، آرامستان، فرودگاه و نظم‌آباد احداث شود.

خسروانی تاکید کرد: امروز یکی از مشکلات شهر به‌دلیل گستردگی و افزایش جمعیت و رشد روزافزون استفاده از وسایل نقلیه شخصی و تناسب نداشتن بسیاری از معابر با میزان خودروهایی است که از آن‌ها تردد می‌کنند که موجب ایجاد ترافیک می‌شود و همواره مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.

وی اضافه کرد: معتقد هستیم احداث تقاطع‌ها و تکمیل رینگ ترافیکی می‌تواند به تسهیل عبورومرور، سرعت سفر، کاهش اتلاف زمان و مصرف سوخت و توزیع ترافیک کمک کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک افزود: یکی از موضوعاتی که در تکمیل رینگ‌ها و اثرگذاری آن بر ترافیک شهری باید مدنظر قرار گیرد، تسهیل دسترسی به محلات شهری است تا شهروندان بتوانند با سهولت و سرعت بیشتری به محله خود دسترسی پیدا کنند.

خسروانی تصریح کرد: تکمیل رینگ‌های ترافیکی شهر اراک با تخصیص سهم بالایی از بودجه عمرانی شهرداری اراک می‌تواند گره‌گشای بسیاری از معضلات ترافیکی شهر، مسائل زیست‌محیطی و هزینه‌های بالای حمل‌ونقل باشد؛ بنابراین ضرورت دارد همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های دخیل در این پروژه‌ها را به‌منظور تکمیل هرچه زودتر آن‌ها داشته باشیم تا شهروندان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به بعضی چالش‌های اجرای تقاطع‌ها در سطح شهر اراک گفت: تملکات و قیمت بالای زمین و هزینه گزافی که تملک زمین برای اجرای پروژه بر بودجه شهری تحمیل می‌کند، یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در تکمیل رینگ شهری است که به زمان بر شدن اجرای پروژه منجر می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در دوره ششم در کنار سیاست‌های عمرانی خود هم‌زمان با اعمال محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی، به‌دنبال تسهیل سفر با وسایل نقلیه همگانی در مراکز شهر است.

خسروانی افزود: محدود کردن خودروهای شخصی به‌نحوی صورت می‌گیرد که امکان عبور خودروهای شخصی در مرکز شهر در زمان‌های از پیش مشخص شده یا ممنوع شود یا به عبور وسایل حمل‌ونقل همگانی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 765985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.