کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه‌ای از جنس حضور

مردم کهگیلویه و بویراحمد که در خلق حماسه در دفاع از این مرزوبوم خود را ثابت کرده‌اند، برای حضور گسترده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه‌ای از جنس حضور آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، روز جمعه هشتم تیر سال‌جاری ایران اسلامی شاهد برگزاری یک رویداد مهم با عنوان انتخابات ریاست‌جمهوری است، انتخاباتی که نسبت به سایر انتخابات ریاست‌جمهوری در سال‌های گذشته تفاوت اساسی دارد و یک‌سال زودتر از موعد معمول برگزار می‌شود.

بعد از سانحه سقوط بالگرد حامل شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در اردیبهشت سال‌جاری، فرآیند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در کشور آغاز شد و رجل سیاسی که خود را در قدوقواره ریاست جمهوری می‌دیدند، برای پوشیدن ردای ریاست بر قوه مجریه گیوه برکشیده و با حضور در وزارت کشور نام خود را به عنوان داوطلب ثبت کردند، از بین افراد مدعی برای پست ریاست‌جمهوری تنها شش نفر توانستند از طرف شورای نگهبان مهر تأیید بگیرند و تنور انتخابات با اعلام نام محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، حسین قاضی‌زاده هاشمی و مصطفی پورمحمدی، به عنوان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در دوره چهاردهم گرم شد.

مردم دیار آریوبرزن مسئول در قبال آینده خود

در کهگیلویه و بویراحمد شرایط برگزاری انتخابات در نوع خود متفاوت است، حضور گرم مردم و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت خود که گاه با تعصبات سیاسی، جناحی، قومی و قبیله‌ای آمیخته می‌شود، باعث شده است تا مردمان این دیار همواره در مشارکت انتخاباتی رکورددار باشد.

خلق حماسه‌های زیبا از جنس حضور توسط مردم کهگیلویه و بویراحمد به انتخابات خلاصه نمی‌شود و مردمان این دیار با تمام کمبودها، مشکلات در هر بزنگاهی وفاداری خود را نسبت به میهن و نظام جمهوری اسلامی نشان داده‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه‌ای از جنس حضور

تنور انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد گرم است

تنور انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در کهگیلویه و بویراحمد هر چه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم، داغ و داغ‌تر می‌شود و کشمکش‌ها و جدل‌های سیاسی در فضای مجازی به کف خیابان نیز رسیده است و ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری با برگزاری برنامه‌های مختلف سعی دارند در این رقابت خودی نشان دهند.

مردم به صورت جدی پیگیر برنامه‌های ستادهای انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد هستند و انتشار کلیپ یا تصاویر از این برنامه‌ها در فضای مجازی و بازخورد آن نشان می‌دهد مردم دیار آریوبرزن مثل سایر انتخابات‌ها قصد دارند حضور حماسی دیگری را رقم بزنند.

افتتاح ستادهای انتخاباتی با همراهی و حضور مردم و چهره‌های سیاسی

ستادهای انتخاباتی نامزدهای دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری افتتاح شده است و به صورت رسمی هر روز در حال برگزاری برنامه‌های مختلف در قالب گردهمایی، نشست با جوامع مختلف، حضور سخنرانان کشوری هستند.

ستاد مرکزی مسعود پزشکیان روز سی‌ام خرداد با حضور اسماعیل دوستی از چهره‌های اصلاح‌طلب که سابقه استانداری کهگیلویه و بویراحمد را نیز دارد و با حضور چهره‌های سرشناس اصلاحات و مردم در یاسوج افتتاح شد و بعد از آن سایر ستادهای شهرستانی این نامزد انتخابات‌ریاست جمهوری نیز افتتاح شد.

کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه‌ای از جنس حضور

محمد بهرامی نماینده کنونی مردم بویراحمد، دنا و مارگون و غلامرضا تاجگردون نماینده کنونی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از حامیان پزشکیان در کهگیلویه و بویراحمد هستند و ریاست ستاد مرکزی بر عهده علیرضا کفایی از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب استان است.

ستاد محمد باقر قالیباف نیز روز دوم تیر با سخنرانی مهدی روشنفکر نماینده سابق مردم بویراحمد، دنا و مارگون و حضور چشمگیر چهره‌های مطرح جریان اصولگرایی در شهر یاسوج برگزار شد.

کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه‌ای از جنس حضور

سیدمحمد موحد نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی، مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و عدل هاشمی نماینده دور دهم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی در دور یازدهم از جمله چهره‌های مطرح حامی محمد باقر قالیباف هستند و ریاست ستاد مرکزی نیز بر عهده حبیب‌الله پیشوا از چهره‌های شناخته شده اصولگرای استان است.

ستاد سعید جلیلی نیز هم‌زمان با افتتاح ستاد محمدباقر قالیباف در روز دوم تیر با حضور سردار رحیم نوعی‌اقدم از فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد و ریاست ستاد مرکزی در استان را حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری از روحانیون جوان استان بر عهده دارد.

کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه‌ای از جنس حضور

ریاست ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در کهگیلویه و بویراحمد بر عهده سعید کرمی، ریاست ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی برعهده علی نیکبخت و ریاست ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی بر عهده راه‌خدا زاهدیان است.

بیش از ۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی واجد شرایط حضور پای صندوق رأی

به گفته سیدجواد هاشمی‌مهر رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد جهت برگزاری انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری در استان ۲۲ حوزه انتخابیه پیش‌بینی شده‌است.

وی افراد واجد شرایط حضور در پای صندوق رأی در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۲۳ هزار نفر دانست و افزود: از این تعداد ۳۵ هزار نفر رأی اولی هستند.

هاشمی‌مهر تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در هشتم تیر سال‌جاری برگزار می‌شود، در یاسوج سازماندهی شده و مشارکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵۳ صندوق رأی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در استان پیش‌بینی شده و همه شرایط و زیرساخت‌ها از جمله صندوق‌ها و دستگاه‌های احراز هویت برای برگزاری انتخابات فراهم است.

هاشمی‌مهر گفت: ۴۴۵ صندوق ثابت و ۳۹۰ صندوق سیار برای مناطق روستایی و عشایری تدارک دیده شده است و خوشبختانه هیچ نقطه کوری از نظر اینترنت برای برگزاری انتخابات نداریم.

کهگیلویه و بویراحمد آماده خلق حماسه‌ای از جنس حضور

در روزهای اخیر اعتراضاتی از طرف ستاد مسعود پزشکیان به چینش مجریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد شده و در حتی محمد بهرامی نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار دقت در این موضوع شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هیئت‌های اجرایی قبل از اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند و مشخص شوند، تعیین شده بودند.

وی افزود: شاید بسیاری از این افراد در هیئت‌های اجرایی موضع ندارند یا موضع خود را تغییر داده باشند و اکنون امکان جابه‌جایی و تغییر آن‌ها وجود ندارد.

هاشمی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم برای چینش نیروها از همه جریان‌های سیاسی استفاده شود و به فرمانداران اعلام شده در چینش افراد بر سر صندوق‌ها همه جریان‌های سیاسی دیده شوند و مراعات همه جریان‌های سیاسی شود.

کد خبر 765964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.