ثبت‌نام ۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در تبریز از ابتدای ۱۴۰۳

شهردار تبریز از تداوم اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز با واریز وجوه ۱۶۵ نفر از متقاضیان دریافت تاکسی جایگزین تاکسی‌های فرسوده به حساب ایران خودرو، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار صبح امروز _دوشنبه چهارم تیر_ با اشاره به حمایت شهرداری از نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز اظهار کرد: این طرح یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری و شورای شهر است، در این راستا حمایت میزان وام قرض‌الحسنه از محل اعتبارات شهرداری در سال جاری افزایش قابل‌توجهی داشته است و به ازای هر دستگاه مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی افزود: همین امر موجب شده است رانندگان تاکسی نسبت به این طرح اقبال و توجه بیشتری نشان دهند، به نحوی که از ابتدای سال جاری ۸۰۰ نفر از مالکان تاکسی‌های فرسوده برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد و با صدور نخستین دوره پیش فاکتور توسط خودروساز در سال جاری، وجوه ۱۶۵ نفر از مالکان تاکسی‌های فرسوده به حساب ایران خودرو واریز شد.

شهردار تبریز با بیان وضعیت ناوگان تاکسیرانی تبریز در سال‌های گذشته، تصریح کرد: تا چندسال پیش ناوگان تاکسیرانی تبریز از فرسوده‌ترین و پیرترین ناوگان‌های کشور محسوب می‌شد، اما طی دو سال اخیر با پیگیری و مساعدت شهرداری و همراهی رانندگان تاکسی توانستیم عمر این ناوگان را در حد قابل‌توجهی کاهش دهیم.

هوشیار کسب رتبه نخست کشوری در نوسازی ناوگان تاکسیرانی طی دو سال اخیر را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت شهری دانست و گفت: امیدواریم با ادامه این روند و اجرای سیاست‌های حمایتی، علاوه‌بر حفظ این رتبه، فاصله تبریز با دیگر شهرها را نیز در این زمینه زیاد کنیم.

وی افزود: نوسازی ناوگان تاکسیرانی علاوه‌بر تغییر چهره و کمک به ارتقای وضعیت بصری این ناوگان در سطح شهر، تأثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتی و بصری داشته است و رضایتمندی شهروندان را در پی دارد.

کد خبر 765949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.