گنجی؛ گنجی در بین خیران مدرسه‌ساز بود

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: مرحوم داریوش گنجی به‌عنوان گنجی در بین خیران مدرسه‌ساز شناخته می‌شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط‌عمومی نوسازی مدارس استان، حمیدرضا خان محمدی در مراسم گرامیداشت یاد مرحوم داریوش گنجی خیر مدرسه‌ساز اظهار کرد: او دارای قلبی بسیار مهربان و مشتاق به خدمت برای مدرسه‌سازی بود.

وی گفت: گنجی که ۷۰ سال دور از وطن زندگی کرده بود، سرمایه‌اش را برای مدرسه‌سازی صرف کرد و لذت‌بخش‌ترین موضوع در زندگی خود را لبخند دانش‌آموزانی می‌دانست که دارای مدرسه‌ای شده بودند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: مرحوم داریوش گنجی قله‌ای برای استان بود که الگوی بسیار مناسب برای دانش‌آموزان خراسان جنوبی ارائه کرد و همه تعهدات مورد نظر را به‌سرعت انجام خواهیم داد تا راه ایشان در این استان نخبه‌پرور تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: گنجی، گنجی در بین خیران مدرسه‌ساز بود که در زمان حیاتش کم‌تر به او که افتخار همه ما است، پرداختیم.

خان‌محمدی ادامه داد: خیرانی همچون مرحوم داریوش گنجی سرمایه‌های با ارزشی برای این دیار هستند و با کمک خیران باید همه فضاهای آموزشی خراسان جنوبی را ایمن‌سازی کنیم.

حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز در این مراسم از مرحوم داریوش گنجی به‌عنوان پدر مدرسه‌سازی خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: او حدود هفت مدرسه را در خراسان جنوبی احداث کرد که یکی از آن‌ها با حضور خود او افتتاح شد و به‌زودی شاهد افتتاح چهار مدرسه دیگر خواهیم بود.

علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: هرچند آرمان‌ها را همه باور دارند، اما تعداد محدودی از افراد جامعه آن را عملی می‌کنند که مرحوم داریوش گنجی از این دسته افراد بود.

کد خبر 765947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.