صعود قطعی آلمان وسوئیس به یک‌هشتم/ مجارستان چشم‌انتظار لغزش رقبا

شب دهم از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با یک تساوی و یک پیروزی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دهمین شب از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته _ یکشنبه سوم تیر_ با انجام دو بازی به پایان رسید. این دو دیدار آخرین تقابل‌های گروه A بود که یک تساوی و یک پیروزی را به همراه داشت.

آلمان ۱ _ سوئیس ۱

ژرمن‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی موفق به خلق موقعیت جدی روی دروازه حریف خود شدند.

حرکت پا به توپ جمال موسیالا در دقیقه دو از سمت راست فرصت گلزنی را برای این بازیکن فراهم کرد، اما ضربه وی توسط فابین شار مهار شد. در ادامه شاگردان ناگلزمان توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما موفق به خلق موقعیت جدی نشدند.

تنها در دقیقه ۱۷ شوت تماشایی آندریش از پشت محوطه جریمه سوئیس نخستین گل ژرمن‌ها را به همراه داشت که داور پس از بررسی VAR این گل را به دلیل خطای موسیالا مردود اعلام کرد.

طولی نکشید که سوئیس پس از ایجاد چند موقعیت متعدد موفق شد بالاخره نخستین گل بازی را با ضربه سر اندویه به ثمر برساند. در ادامه نیمه اول آلمان برای زدن گل مساوی تلاش‌های بسیاری می‌کرد، اما هیچ‌کدام از این توپ‌ها تبدیل به گل نمی‌شد.

تونی کروس در دقیقه ۳۵ این فرصت را داشت که با یک شوت سنگین دروازه رقیب خود را باز کند، اما ضربه خطرناک این بازیکن از کنار دروازه سوئیس بیرون رفت.

در نیمه دوم شاهد یک جدال مشابه در نیمه اول بودیم و تنها در دقیقه ۵۰ ضربه موسیالا توسط سومر دفع شد. هرچه نیمه دوم به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شد، آلمان نیز موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه حریف خود ایجاد می‌کرد که البته هیچ‌کدام از آن‌ها راه به چارچوب دروازه سوئیس نداشت.

سوئیس در دقیقه ۸۳ ضد حمله‌ای را طراحی کرد و موفق به گلزنی شد، اما دومین گل شاگردان یاکین مردود اعلام شد.

در شرایطی که بیشتر اهالی فوتبال گمان می‌کردند این دیدار با پیروزی سوئیس به پایان خواهد رسید، فولکروگ در دقیقه ۲+۹۰ برای ژرمن‌ها گلزنی کرد تا این جدال با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

صعود قطعی آلمان وسوئیس به یک‌هشتم/ مجارستان چشم انتظار لغزش رقبا

مجارستان ۱ _ اسکاتلند ۰

دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که در جایگاه‌های سوم و چهارم گروه A قرار داشتند.

در واقع شاگردان روسی و کلارک برای کسب جایگاه سوم و زنده نگه‌داشتن اندک امید خود برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این تقابل داشتند.

برخلاف آنچه که اهالی فوتبال تصور می‌کردند این دیدار از هیجان کمی برخوردار بود. هر دو تیم در نیمه اول، بازی خود را نسبتاً هجومی آغاز کردند و سعی داشتند از طریق چرخش توپ در میانه میدان به دروازه حریف نزدیک شوند، اما احتیاط عمل آن‌ها موجب شد در نیمه نخست بازی شاهد موقعیت‌های چندان جدی نباشیم.

با وجود اینکه این جدال کم‌موقعیت دنبال می‌شد، بازیکنان هر دو تیم یک بازی فیزیکی و درگیرانه را از خود به نمایش گذاشتند.

در نیمه اول مجارستان حملات بیشتری را طراحی می‌کرد و در رأس همه این موقعیت‌ها نقش کلیدی سوبوسلای به چشم می‌خورد، اما عملکرد مطلوب خط دفاع اسکاتلند و ضربه‌های نهایی نه‌چندان دقیق این بازیکن موجب شد هیچ‌کدام از فرصت‌های مجارستان تبدیل به گل نشود.

در نهایت با ارائه یک بازی کسل‌کننده از سوی هر دو تیم، نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم انتظار می‌رفت شاگردان روسی و کلارک برای جبران سبک بازی ضعیف خود پا به میدان بگذارند، اما برخلاف آنچه انتظار می‌رفت در این نیمه شاهد یک بازی به مراتب آرام‌تر و کم‌موقعیت‌تر بودیم. هر چند در نیمه دوم نیز مجارستان سعی در خلق موقعیت‌های بیشتری داشت و اسکاتلند در لاک دفاعی فرو رفته بود.

به‌طور کلی در طول ۹۰ دقیقه شاهد نمایش خلاقانه‌ای از سوی دو تیم نبودیم و به نظر می‌رسید کلارک و مارکو روسی، بهترین نتیجه را تساوی بدون گل می‌بینند، اما کوین اسبوث در دقیقه ۱۰+۹۰ تمام معادلات را بر هم زد. این بازیکن در وقت‌های اضافه گل سه امتیازی مجارستان را به ثمر رساند تا این تیم با دست پر از زمین مسابقه خارج شود.

صعود قطعی آلمان وسوئیس به یک‌هشتم/ مجارستان چشم انتظار لغزش رقبا

کد خبر 765926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.