مجارستان امیدوار به آینده

مجارستان در مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ موفق شد اسکاتلند را از پیش‌رو بردارد و شانس خود را برای صعود به مرحله حذفی زنده نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ دو تیم اسکاتلند و مجارستان شب گذشته به مصاف یکدیگر رفتند. جدال آن‌ها با نتیجه یک بر صفر به سود مجارستان به پایان رسید.

مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴

دیدار تیم‌های اسکاتلند و مجارستان

ورزشگاه: مرسدس بنز آرنا

داور: فاکوندو تیو

اخطار: کالوم استایلز (دقیقه ۱۸) مجارستان، ویلی اوربن (دقیقه ۲۶) مجارستان، آندراس شافر (دقیقه ۴۴) مجارستان، اسکات مگ تأمینی (دقیقه ۵۰)، لاسزلو (دقیقه ۷۵) مجارستان

اخراج: -

گل‌ها: کوین اسبوث (دقیقه ۱۰+۹۰) مجارستان

شرح گل‌ها:

دقیقه ۱۰+۹۰ _ ضد حمله بازیکنان مجارستان به سمت دروازه اسکاتلند موجب شد رولانو سالای در کنار زمین صاحب توپ شود و با یک پاس رو به عقب موقعیت گلزنی را برای اسبوث فراهم کند. این بازیکن نیز با یک شوت بغل پا گل معجزه‌آسای تیم خود را به ثمر رساند.

ترکیب اولیه تیم اسکاتلند:

آنگس گان، گرانت هانلی، جک هندری، اسکات مک کنا، اندرو رابرتسون، بیلی گیلمور، کالوم مک کرگر، آنتونی رالستون، اسکات مک تومینای، جان مک گین و چه آدامز

سرمربی: استیو کلارک

ترکیب اولیه تیم مجارستان:

پیتر گولاشی، مارتان داردای، ویلی اوبان، کالوم استایلز، میلوش کرکز، آندراس شافر، اندره بوتکا، بنداگاز بولا، رولاند سالای، دومنیک سوبوسلای و بارناباس وارگا

سرمربی: مارکو روسی

شرح بازی:

دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که در جایگاه‌های سوم و چهارم گروه A قرار داشتند.

در واقع شاگردان روسی و کلارک برای کسب جایگاه سوم و زنده نگه‌داشتن اندک امید خود برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این تقابل داشتند.

برخلاف آنچه که اهالی فوتبال تصور می‌کردند این دیدار از هیجان کمی برخوردار بود.

هر دو تیم در نیمه اول، بازی خود را نسبتاً هجومی آغاز کردند و سعی داشتند از طریق چرخش توپ در میانه میدان به دروازه حریف نزدیک شوند، اما احتیاط عمل آن‌ها موجب شد در نیمه نخست بازی شاهد موقعیت‌های چندان جدی نباشیم.

با وجود اینکه این جدال کم‌موقعیت دنبال می‌شد، اما بازیکنان هر دو تیم یک بازی فیزیکی و درگیرانه را از خود به نمایش گذاشتند.

در نیمه اول مجارستان حملات بیشتری را طراحی می‌کرد و در رأس همه این موقعیت‌ها نقش کلیدی سوبوسلای به چشم می‌خورد، اما عملکرد مطلوب خط دفاع اسکاتلند و ضربه‌های نهایی نه‌چندان دقیق این بازیکن موجب شد هیچ‌کدام از فرصت‌های مجارستان تبدیل به گل نشود.

در نهایت با ارائه یک بازی کسل‌کننده از سوی هر دو تیم نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم انتظار می‌رفت شاگردان روسی و کلارک برای جبران سبک بازی ضعیف خود پا به میدان بگذارند، اما برخلاف آنچه انتظار می‌رفت در این نیمه شاهد یک بازی به مراتب آرام‌تر و کم‌موقعیت‌تر بودیم.

هر چند در نیمه دوم نیز مجارستان سعی در خلق موقعیت‌های بیشتری داشت و اسکاتلند در لاک دفاعی فرو رفته بود. به‌طور کلی در طول ۹۰ دقیقه شاهد نمایش خلاقانه‌ای از سوی دو تیم نبودیم و به نظر می‌رسید کلارک و مارکو روسی بهترین نتیجه را تساوی بدون گل می‌بینند، اما کوین اسبوث در دقیقه ۱۰+۹۰ تمام معادلات را بر هم زد. این بازیکن در وقت‌های اضافه گل سه امتیازی مجارستان را به ثمر رساند تا این تیم با دست پر از زمین مسابقه خارج شود.

کد خبر 765914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.