افزایش ۶۳ تختی بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دولت سیزدهم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۶۳ تخت به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دولت رئیس جمهور شهید، قدم بزرگی در مسیر تسریع در پذیرش بیماران وخیم و نیازمند مراقبت‌های پیشرفته برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم در بیمارستان‌ها، بخش‌های مراقبت‌های ویژه است که از ماهرترین اعضای کادر درمان و همچنین دستگاه‌های پیشرفته و گران‌قیمت برای درمان بیماران در این بخش استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد و شرایط به دلیل نبود تخت خالی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، مجبور به مراقبت از بیماران ساعاتی در سایر بخش‌ها بودیم که با فراهم شدن تجهیزات و بهره‌برداری از تخت‌های جدید، امکان پذیرش بیماران با حال وخیم، به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با افزوده شدن ۶۳ تخت به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دولت رئیس جمهور شهید، قدم بزرگی در مسیر تسریع در پذیرش بیماران وخیم و نیازمند مراقبت‌های پیشرفته برداشته شد.

وی گفت: این تخت‌ها به بیمارستان‌های علی ابن ابیطالب (ع)، دارالشفاء میرجاوه، امام خمینی (ره) خاش و ایرانمهر سراوان افزوده شده است.

مؤمنی بیان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مرکز پذیرش بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه، بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان با ۴۰ تخت بستری ویژه و تجهیزات و امکانات پیشرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت‌های حرفه‌ای و فوق تخصصی باعث شده تا ۸۲ درصد بیماران بستری در این بخش با بهبودی، مرخص شوند که نسبت به استاندارد بهبودی بیماران این بخش‌ها در کشور، آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.

کد خبر 765909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.