بنیاد «آیت‌الله رئیسی» تاسیس می‌شود/ اختصاص جایزه ویژه «رئیس‌جمهوری شهید» در جشنواره‌ فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بنیاد «آیت‌الله رئیسی» تاسیس خواهد شد، گفت: امسال تمام جشنواره‌های فجر جایزه ویژه «رئیس‌جمهوری شهید» را اضافه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز _یکشنبه سوم خرداد_در نشست خبری جزئیات برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت اظهار کرد: ما در کمال ناباوری، غم و سوگ به اربعین این شهدا نزدیک می‌شویم و کشور در فقدان رئیس‌جمهوری پرکار، پرتلاش و جامع‌اطراف و همکاران‌شان در عزا و سوگ هستند.

وی افزود: از ابتدای اعلام خبر مشکل پیش آمده برای پرواز آقای رئیس‌جمهور تا تمام برنامه‌های تجلیل و تکریم اتفاق افتاده، انگیزی که بیشتر از همه ملموس بود، میدان‌داری مردم در این برنامه‌ها بود؛ خداوند این محبت را بخاطر اخلاص و خدمت‌گذاری این خادمان در روح و جان مردم ایران قرار داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: با همین پیشینه بنا داریم در برنامه‌های اربعین وجهه مردمی و حضور آحاد مردم را تسهیل کنیم. ما در دولت و مجموعه حاکمیتی هیچ وظیفه‌ای را جز تسهیل برای خودمان قائل نیستیم چراکه تمام این برنامه‌ها متعلق به مردم است لذا تمام کار و برنامه‌ریزی‌ها مبتنی بر حضور قوی مردم و امکان بروز عواطف و احساسات میلیون‌ها ایرانی در فراغ این بزرگواران است.

اسماعیلی با بیان اینکه مراسم اصلی چهلم رئیس‌جمهور در تهران و مشهد خواهیم داشت، عنوان کرد: مراسم گرامی‌داشت شهدای پرواز اردیبهشت پنج‌شنبه ساعت ۱۷ در مصلی تهران برگزار خواهد شد و چینش این برنامه چنین خواهد بود که ما وجهه مردمی رئیس‌جمهور و همراهان را جلوه‌های برای نمایش آن فراهم کنیم.

وی، سخنرانی صحبت‌های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سرکار خانم علم‌الهدی همسر رئیس جمهور شهید را از مهم‌ترین اتفاقات این مراسم دانست و تصریح کرد: تلاوت قرآن، مداحی و سرود، شعر و مجموعه برنامه کامل در تجلیل از این عزیزان دنبال خواهد شد. برنامه دوم سه‌شنبه ۱۲ تیرماه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. همزمان با برنامه تهران در تمام شهرستان‌ها و روستاها ستادهای مردمی پیش‌بینی برنامه کرده‌اند.

رئیس ستاد بزرگداشت شهدا خدمت تاکید کرد: اربعین یک میعادگاه برای عاشقان است و ما در پی این سنت تاریخی که یادگار حضرت عبدالله (ع) و موضوع عاشورا است این برنامه را خواهیم داشت. این برنامه‌ها به شکل متعارف با حضور میلیونی مردم و در نقاط مختلف کشور برگزار خواهد شد تا مردم با استقبال‌شان کارآمدی نظریه دولت دینی و تحلیل از خادمان را به نمایش بگذارند.

اسماعیلی با بیان اینکه در تبریز از طرف خانواده‌های امام جمعه معتبر و استاندار پرتلاش برنامه‌های برقرار خواهند بود، افزود: در قم و اهواز برنامه‌های دیگری قطعی شده است. حضور خانواده عزیز شهید رئیسی در عراق برای تشکر از احساسات گسترده میلیون‌ها پیرو مکتب اهل‌بیت (ع) و مردم عراق و دولتمردان عراقی و عشایر و موکب‌داران و هیئات عراقی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان پنج‌شنبه صبح برنامه‌ای را در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی خواهند داشت. در کنار برنامه‌های اصلی، برنامه‌های فرهنگی و هنری زیادی با رونمایی از آثار فرهنگی و هنری و برگزاری نمایشگاه‌های عکس و آثار هنری برگزار خواهد شد. تلاش‌مان این است در این بازه زمانی یک هفته‌ای یک برنامه گسترده در سراسر کشور داشته باشیم.

وزیر ارشاد در خصوص برنامه‌های بین‌المللی بزرگداشت رئیس‌جمهوری شهید گفت: وزارت خارجه برنامه‌هایی را با حضور مهمانان خارجی به ویژه وزیر خارجه برگزار خواهد کرد. ۱۴۰ مهمان شاخص و ویژه از کشورهای مختلف در این برنامه حضور خواهند داشت و حدود ۹۰ خبرنگار بین‌المللی برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده است.

اسماعیلی حضور اقلیت‌های دینی در این مراسم را از جلوه‌های خاص اربعین رئیس‌جمهور شهید دانست و گفت: در بیش از ۶۰ کشور برنامه‌های یادبود توسط رایزنی‌های فرهنگی کشورمان برای شهدای خدمت برگزار خواهد شد.

اسماعیلی، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بنیاد «آیت‌الله رئیسی» تأسیس خواهد شد، گفت: امسال تمام جشنواره‌های فجر جایزه ویژه «رئیس‌جمهوری شهید» را اضافه خواهند کرد.

کد خبر 765798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.