احداث ۷۰۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم/ دانشگاه فرهنگیان نرم‌افزار تربیتی جمهوری اسلامی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم ۷۰۰۰ مدرسه احداث شد که نیمی از سرمایه این کار ارزشمند با مساعدت خیران محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، رضا مراد صحرایی صبح امروز _یکشنبه سوم تیر_ در آئین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی مربوط به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در اراک اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد مشارکت بی‌سابقه خیران در امر مهم مدرسه سازی هستیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۵۰۰ هزار مترمربع به زیربنای فیزیکی، آموزشی و تربیتی دانشگاه‌های فرهنگیان در نقاط مختلف کشور افزوده شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۷۰۰۰ مدرسه احداث شد که نیمی از سرمایه این کار ارزشمند با مساعدت خیران تحقق یافته است، خاطرنشان کرد: شهید جمهور یک خیر بود، حضور در جمع خیران را همواره مغتنم می‌شمرد.

مرادصحرایی اضافه کرد: خیران در بخش‌های مختلف از جمله آبرسانی به مناطق محروم، احداث دانشگاه و بهداشت و درمان، فعالیت مثمر ثمری دارند؛ بنابراین باید در قانون برنامه هفتم به مجموعه خیران توجه ویژه شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان نرم‌افزار تربیتی جمهوری اسلامی است و اولین گام پس از تصویب سند تحول بنیادین، تأسیس اولین اقدام دانشگاه فرهنگیان بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید همه در کشور همت کنند تا بهترین خوابگاه‌ها، مکان‌های آموزشی، آزمایشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فراهم شود، چراکه آن‌ها آینده کشور را خواهند ساخت.

مرادصحرایی با بیان اینکه افرادی که دانسته و ندانسته در مسیر دانشگاه فرهنگیان کم کاری کردند در حق آیندگان بوده است، اضافه کرد: شأن و منزلت جامعه به شخصیت معلم گره خورده است و توجه به جایگاه معلم امری الزامی است چراکه این قشر هویت آینده ایران را می‌سازند.

وی تاکید کرد: وجود معلم خوب از مدرسه هم مهم‌تر است، زیرا معلم می‌تواند جبران کنده کاستی‌ها باشد، آموزش و پرورش به طور عام و تربیت معلم به طور خاص، اولویت اول شهیدجمهور بود و اتفاقاتی که در این سه سال صورت گرفت، بی سابقه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امید می‌رود در برنامه هفتم کسری کمبود به جا مانده از گذشته جبران شود، اضافه کرد: مرکزی استانی نخبه‌پرور است و دانشجویان فرهنگیان از نظر رتبه علمی از بهترین داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها هستند.

مرادصحرایی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز به دلیل اینکه مرکزیت دارد، اثرش محدود نیست و بسیاری از معلمان کشور در اینجا تربیت شده‌اند.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پیشتاز شده و این استان در انتخاب و جذب مشارکت خیران و جذب منابع جزو استان‌های پیشتازان در کشور است.

کد خبر 765762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.