تهیه نمای ۳۶۰ درجه بافت تاریخی اصفهان برای ارائه خدمات الکترونیک شهرسازی

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان از تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه محدوده فرهنگی و تاریخی این کلان‌شهر برای فراهم‌سازی بستر ارائه خدمات الکترونیک و پاسخگویی بی‌واسطه به انواع درخواست‌های شهرسازی خبر داد.

‌سعید صادقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اصفهان با دارا بودن بافت و ابنیه تاریخی به عنوان یک شهر موزه می‌تواند نقش مؤثری را برای توسعه مباحث فرهنگی و توریستی ایفا کند، اظهار کرد: این امر مستلزم رویکردهای جدید از جمله تلفیق تکنولوژی با مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه اقتصاد گردشگری برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

وی افزود: تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه محدوده فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان در راستای فراهم‌سازی بستر ارائه خدمات الکترونیک شهرسازی در دستور کار شهرداری این کلان‌شهر قرار گرفت.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از گذشت دو سال از راه‌اندازی سامانه اصنو با در دستور کار قرار دادن و الکترونیکی شدن تمام فرایندها و فعالیت‌های شهرسازی در راستای پاسخگویی بی‌واسطه به انواع درخواست‌های شهرسازی، عملیات عکسبرداری ۳۶۰ درجه و مدل سه‌بعدی از محدوده ۳۶۰ هکتاری بافت تاریخی این کلان‌شهر به عنوان نخستین شهر در ایران با فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم اجرا شد.

صادقانی ادامه داد: تهیه نقشه فتوگرامتری و مدل سه بعدی محدوده فرهنگی و تاریخی شهر اصفهان بر اساس تصویربرداری با پهباد در مرحله انجام است و تفاهم نامه‌های مربوطه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری این کلان‌شهر و شرکت پیمانکار مربوطه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه نقشه‌های رقومی لایه‌های GIS ، به‌صورت یکپارچه قابلیت بارگذاری و بهره‌برداری داشته و کافی است با ورود به سامانه «اصفهان من» یا esup.isfahan.ir به‌صورت برخط از تصاویر سه‌بعدی محدوده مرکزی بافت تاریخی شهر اصفهان استفاده کنند.

کد خبر 765659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.