بی‌توجهی به هشدارها باعث اتفاق حادثه کندوان شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اتفاق حادثه تلخ جاده چالوس به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای آب منطقه‌ای استان بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حیدر داوودیان صبح امروز_یکشنبه سوم تیر_ در جلسه بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده بلده واقع در بخشداری بلده با بیان اینکه اتفاقی که در چالوس افتاد و منجر به فوت سه هم‌وطن شد به دلیل بی‌توجهی به همین نکاتی است که آب منطقه‌ای بر آن تاکید دارد، اظهار کرد: وقتی آب منطقه‌ای اعلام می‌کند مقدار حریم و بستر رودخانه چقدر باشد قصد پیشگیری از خسارت‌های آینده را دارد.

وی با تاکید بر اینکه در مورد محل استقرار ساختمان رستورانی که در سیل بیست‌وچهارم خرداد آسیب دید و چند تن از مسافران مقابل آن گرفتار سیل شدند، هشدارهای لازم داده شده بود، افزود: حتی بابت غیرایمن و نامناسب بودن سازه تقاطعی آبگذر در این نقطه نیز هشدار داده بودیم اما توجهی به هشدارها نشد و اتفاق تلخی در این منطقه رقم خورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به طغیان رودخانه بلده در روزهای اخیر و بروز خسارت به برخی زیرساخت‌ها عنوان کرد: رودخانه بلده در برخی نقاط به ساماندهی و لایروبی نیاز دارد و در قسمت‌هایی از این رودخانه نیز لازم است که سازه‌های تثبیت بستر ایجاد و یا سازه‌های تقاطعی اصلاح شود؛ البته برای ساماندهی به تأمین اعتبار نیاز است.

داوودیان با بیان اینکه در این زمینه چند دستگاه باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند، گفت: یکی از دستگاه‌ها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است و باید با اقدامات آبخیزداری از بروز خطر در این نقاط پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: امکان لایروبی مسیل‌ها وجود ندارد و با رفع تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌توانیم در مسیر کاهش خسارات حرکت کنیم.

این مسئول یادآور شد: در همین منطقه بلده دیده می‌شود که برخی افراد در حریم مسیل خانه ساختند که درخواست و تاکید ما این است که دهیاران حتماً پیش از صدور پروانه از اداره منابع آب استعلام بگیرند، حتی اگر مدتی هم زمان صرف شود به پیشگیری از خسارات مالی و جانی می‌ارزد.

کد خبر 765656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.