۴۶ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای روستاییان زنجانی برگزار شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری ۴۶ هزار و ۶۵۴ نفر ساعت دوره آموزشی برای روستاییان زنجانی برگزار و گواهی این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان اعطا شد.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به منظور نیل به اهداف توسعه روستایی و ضرورت توزیع عادلانه امکانات آموزشی در مناطق شهری و روستایی دوره‌های آموزشی مستمر در این مناطق برگزار می‌کند.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال‌جاری ۴۶ هزار و ۶۵۴ نفر ساعت دوره آموزشی برای روستاییان زنجانی برگزار و گواهی این دوره‌ها به شرکت‌کنندگان اعطا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزش ساکنان روستاها با هدف اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری آنها در روستاها انجام می‌شود.

انصاری با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه ایجاد اشتغال پایدار افزود: اشتغال پایدار نیز از مسیر فراگرفتن علم و مهارت ایجاد می‌شود، بر همین اساس به دنبال این هستیم که این مهم محقق شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان همچنین از ارائه آموزش‌ها به میزان ۱۶ هزار و ۷۸ نفر ساعت خبر داد و گفت: با توانمندسازی زندانیان برای اشتغال مفید، تأمین معاش و بازدارندگی از ارتکاب جرم مجدد آنها بسیار مؤثر است.

انصاری در ادامه از اجرای طرح تابستانه مهارت خبر داد و افزود: به منظور ایفای نقش مؤثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و جوانان دانش‌آموز با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل سازمان‌های متولی در جهت افزایش مهارت‌آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با تاکید بر دانش‌آموزان کم بضاعت در استان برگزار خواهد شد.

وی یکی از اهداف این طرح را ایفای نقش مؤثر در هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان دانش‌آموز دانست و گفت: «طرح تابستانه مهارت» از پانزدهم تیر هم‌زمان با سراسر کشور در زنجان اجرایی می‌شود و تا پانزدهم شهریور ادامه خواهد داشت.

کد خبر 765622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.