پایان تلخ لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ برای کشورمان

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود از هفته سوم جام ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مقابل آلمان مغلوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان امروز _یکشنبه سوم تیر_ از ساعت ۶:۳۰ مقابل تیم آلمان صف‌آرایی کرد که در نهایت با نتیجه سه بر صفر و با امتیازهای ۲۱ بر ۲۵، ۱۷ بر ۲۵ و ۲۰ بر ۲۵ شکست خورد تا آخرین بازی در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ را با شکست به پایان برساند. والیبالیست‌های ایران در این دور از رقابت‌ها ۱۰ شکست و دو پیروزی کسب کردند.

والیبالیست‌ها در نخستین دیدار هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، به مصاف آمریکا رفتند و با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسیدند و در دومین دیدار روز گذشته مقابل هلند با نتیجه ۳ بر ۲ با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۰ به پیروزی رسیدند. تیم ملی والیبال کشورمان مقابل تیم فرانسه با نتیجه سه بر صفر و با امتیازهای ۲۱ بر ۲۵، ۱۷ بر ۲۵ و ۲۰ بر ۲۵ شکست خورد.

هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از سه‌شنبه _بیست‌ونهم خرداد_ در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی و مانیل فیلیپین آغاز شد و با ۳۲ مسابقه تا سوم تیر پیگیری خواهد شد.

در پی نتایج ضعیف تیم ملی والیبال کشورمان در هفت مسابقه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مقابل تیم‌های ژاپن، ترکیه، بلغارستان، برزیل، آرژانتین، کوبا، ایتالیا و صربستان در دو هفته اول مسابقات، سید میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال با برکناری موتا پائز، پیمان اکبری را تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان انتخاب و معرفی کرد.

ترکیب اولیه تیم ملی ایران:

مرتضی شریفی، عرشیا به‌نژاد، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، امین اسماعیل‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، محمد ولی‌زاده و آرمان صالحی

ترکیب تیم اولیه ملی آلمان:

لوکاس کامپا، موریتز کارلیتزک، توبیاس کریک، لوکاس مازه، موریتز ریشرت، روبن شات، ژولین زنگر

ست نخست: ایران ۲۰ - ۲۵ آلمان

در همان ابتدای بازی با سرویس‌های دقیق آلمان‌ها نتیجه ۳ بر صفر شد. ضعف در دریافت و سرویس ایران و برتری آلمان در حمله و سرویس موجب شد تا در نتیجه ۱۰ بر ۷ پیمان اکبری وقت استراحت بگیرد که حاصل آن بهبود وضعیت به سود ایران و کاهش اختلاف شد و دو تیم در امتیاز ۱۷ به تساوی رسیدند. در نتیجه ۲۰ بر ۱۸ اکبری دومین وقت استراحت خود را گرفت، اما حاصلی نداشت و در نهایت ایران با نتیجه ۲۰ بر ۲۵ مغلوب شدند.

ست دوم: ایران ۲۳ - ۲۵ آلمان

ست دوم در شرایطی یکسان و پایاپای آغاز شد و دو تیم تا امتیاز ۸ مساوی پیش رفتند. در ادامه برتری بازیکنان ایران موجب شد تا نتیجه ۱۱ بر ۸ به سود کشورمان شود و میخائیل وینیارسکی برای آلمان وقت استراحت بگیرد. در نتیجه ۱۶ بر ۱۳ وادی مصدوم و از زمین خارج شد. در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران دو تیم را در امتیاز ۱۶ به تساوی رساند تا اکبری درخواست وقت استراحت کند. امتیازات در عدد ۱۹ مساوی شد. در شش امتیاز پایانی همچون ست اول آلمان‌ها بهتر از ایران عمل کردند و ست دوم را با برتری به پایان رساندند تا در ست‌شماری دو بر صفر پیش بیفتند.

ست سوم: ایران ۲۰ - ۲۵ آلمان

آغاز ست سوم با اشتباهات بازیکنان ایران همراه شد تا تیم حریف چهار بر یک پیش بیفتد و سرمربی تیم ملی ایران درخواست وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت، ایران رفته‌رفته بهتر نتیجه ۱۱ بر ۱۱ مساوی شود. در ادامه دفاع بازیکنان ایران نتیجه را ۱۴ بر ۱۳ به کرد. تا امتیاز ۱۸ دو تیم دوشادوش هم پیش رفتند اما با امتیازگیری آلمان نتیجه ۲۱ بر ۱۸ شد تا پیمان اکبری دومین وقت استراحت خود را بگیرد که حاصلی نداشت. آلمانی‌ها برتری خود را تا پایان حفظ کردند و در نهایت سه بر صفر پیروز شدند.

کد خبر 765606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.