حقوق‌بگیران باید به اندازه تورم افزایش حقوق داشته باشند

کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: آن‌هایی‌که درآمدهای ثابت دارند مانند کارگر، کارمند، بازنشستگان کشوری و لشگری، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و زنان سرپرست خانوار حتماً باید به میزان تورم افزایش حقوق داشته باشند تا قدرت خرید آنان حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، محمدباقر قالیباف امشب _شنبه دوم تیر_ در جمع هواداران و حامیان خود در سالن شهدای چهارصد دستگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را مدیون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به سابقه فعالیت خود در هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پیروزی انقلاب، افزود: امروز مردم در شرایطی قرار دارند که مهم‌ترین تصمیم را برای جامعه می‌گیرند، ۴۵ سال سابقه شرکت در انتخابات داریم، سابقه داریم که هرکس در این میدان پا می‌گذارد، باید عملکرد و کارنامه‌ای داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم، ادامه داد: امروز حل معضلات اقتصادی در اولویت ما است، این مردم هستند که روز جمعه با انتخاب خود برای چهار سال اداره کشور را به فردی خواهند سپرد.

قالیباف با اشاره به اینکه بنا به تجربه احتمالاً این تصمیم و انتخاب هشت ساله خواهد بود، تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی که نتوانستیم در کشور انجام دهیم بررسی امور مدیریتی در سطوح مختلف است.

قالیباف گفت: چهار سال در مجلس شورای اسلامی و در محیط‌های کاری متفاوت چه در دوران مقدس و چه در قرارگاه سازندگی در بسیج در خدمت شما بودم.

وی اضافه کرد: این کشور ظرفیت‌های خود را دارد و مشکل ما امکانات مادی نیست، مشکل اساسی آن است که فردی که این ظرفیت‌ها را در تصمیم‌سازی با نخبگان داشته باشد، نداشتیم.

این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در دهه ۹۰ کشور کمتر از یک درصد رشد در این ۱۰ سال داشته است.

وی افزود: نقدینگی در همین دهه ۲۶ برابر شده و معنی آن این است که کارگر، معلم و هرکسی که حقوق ثابت دارد به نسبت تورم افزایش حقوق پیدا نمی‌کند.

قالیباف بیان کرد: بنابراین مزدبگیران کارگری افزایش حقوق همپای تورم پیدا نمی‌کنند که در نتیجه آن سفره مردم کوچک‌تر و قدرت خرید کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: یک بخش از آن این است که فعالیت اقتصادی کمتر هم شد، سوال آن است که آیا امکانی برای حل آن نداریم؟ این اتفاق نیفتاده، امروز ۳.۵ برابر یارانه‌هایی که به مردم می‌دهیم داریم حیف می‌شود؛ در این زمینه پنج اولویت مدنظر من است که ۲ شب گذشته اعلام کردم.

این نامزد انتخاباتی گفت: آن‌هایی‌که درآمدهای ثابت دارند شامل کارگر، کارمند، بازنشستگان کشوری و لشگری، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و زنان سرپرست خانوار حتماً باید به میزان تورم افزایش حقوق داشته باشند تا قدرت خرید آنان حفظ شود.

در حوزه سرمایه‌گذاری بی‌توجهی می‌شود

قالیباف با اعلام اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری بی‌توجهی صورت می‌گیرد، ادامه داد: این حرف را در زمانی می‌زنم که ۱۲ سال درشهرداری تهران خدمت کردم و در این ۱۲ سال با سه دولت و هر دولت چهار سال کار کردم‌.

وی افزود: هیچ دولتی یک جلسه برای شهرداری نگذاشت، دیدید شهر تهران متحول شد و از اتوبان کرج – تهران که تنها مسیر بود اکنون به چند مسیر به تهران می‌آید.

این نامزد انتخاباتی گفت: برخی از آقایان گفتند به ما اجازه ندادند وگرنه واکسن وارد می‌کردیم و با آمریکا مسائل را حل کرده بودیم، باید به این آقایان گفت که وقتی مدیر بودی باید شجاعت می‌داشتید و می‌گفتید که یکی بیاید که کار کند، چرا تا روز آخر می‌ایستید و می‌بینید کار از دستتان برنمی‌آید، بعد می‌روید و می‌آیید و می‌گوئید ما آمدیم دوباره خدمت کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در تهران هیچ پروژه با همه سختی‌ها و بدون هیچ حمایتی برجای نماند و تهران جدید شکل گرفت، امروز خدا موقعیتی به ما داده که در سواحل اقیانوس هند فرصت‌های بزرگی را داریم.

وی در این بخش از سخنان خود که با تشویق و فریاد قالیباف همراه بود اضافه کرد: امید است در سال‌های آینده و تا ۱۴۱۴ پایتخت دوم اقتصادی را در سواحل دریای عمان و بزرگترین فرصت ترانزیتی و گردشگری و اقتصادی به کمک جوانان و سرمایه‌گذاران ایرانی در داخل و خارج از کشور فراهم شود.

وی تاکید کرد: همه بدانند ایرانی سازنده است و هدر رفت سرمایه، بی‌عرضگی ما را دراین شرایط قرار داده است؛ نخبگان جامعه تجربه و علم دارند، بنابراین از اهمیت بالایی برخوردارند و باید تصمیم‌سازی را به کسانی داد که اهل آن هستند.

وی افزود: نخبگان را باید در صدر نشاند تا کشور را ترک نکنند، امروز پنجره طلایی جمعیت ما در ۳۵ سالگی بیشترین و کیفی‌ترین نیروها را درسخت‌افزار و نرم‌افزار دارد.

به گزارش ایمنا، در پایان مراسم چفیه خانواده چپردار از طرف خانواده، بر دوش قالیباف قرار گرفت و با شعارهای رئیسی روحت شاد راهت ادامه دارد و قالیباف حمایتت می‌کنیم، این نامزد انتخاباتی را در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مردم کرج بدرقه کردند.

کد خبر 765561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.