۹۰ درصد مساجد شهری میزبان نماز جماعت هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر در ۹۰ درصد مساجد شهری استان زنجان نماز جماعت اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان پیگیر آن است، برگزاری نماز جماعت با حضور ائمه جماعات مساجد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۹۰ درصد مساجد شهری استان زنجان نماز جماعت اقامه می‌شود، افزود: از این تعداد نماز مغرب و عشا در تمام مساجد اقامه نماز ظهر و عصر در ۶۰ درصد و نماز صبح در ۲۰ درصد اقامه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تعداد مبلغان استان زنجان را ۷۰۰ نفر و روحانیون مستقر را ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: روحانیون طرح هجرت ۳۰ نفر و طلاب طرح امین در مدارس ۳۰۰ نفر است.

یوسفی با اشاره به اینکه مساجد شهری با مشکل امام جماعت مواجه نیستند، افزود: مناطق حاشیه‌ای پایگاه‌های اجتماعی فعال دارد و روحانیون مستقر در این مناطق جزو شاخص‌ها هستند.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون جوانان با روحیه جهادی به عنوان امام جماعت در مساجد استفاده می‌شود، اضافه کرد: یکی از مشکلات روحانیون در این بخش معیشت آنهاست چون در کارهای عبادی، برنامه تربیتی و رسیدگی به مشکلات مردم را نیز باید انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: در راستای افزایش فعالیت‌های مساجد تقویت تشکل‌های قرآنی، هیأت مذهبی و ترویج معارف اهل بیت، حوزه تبلیغ دین در مساجد نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه رسانه تولید محتوا، در هیئت مذهبی کمک به هیأت و اختصاص زیرساخت‌ها و اقلام و برگزاری دوره آموزشی طلایه‌داران تبلیغ و اعزام روحانیون، برنامه‌های نسل نو با پویش‌های مختلف در حوزه کارهای فرهنگی اجرا خواهد شد.

کد خبر 765507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.