اتصال گذر شرق اصفهان از پارک ملی کلاه قاضی با تهمیدات محیط زیستی قابل اجرا شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: تصمیمات حفاظت محیط زیستی در تکمیل پروژه بزرگراه شهرضا – کاشان قبل از اتصال به کنار گذر اصفهان در پارک ملی کلاه قاضی با لحاظ تمهیدات زیست محیطی در شورای عالی ساماندهی محیط زیست تصویب شد.

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تصمیمات برای گذر آزادراه از پارک کلاه قاضی، اظهار کرد: به درخواست استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی پیرامون تکمیل پروژه بزرگراه شهرضا - کاشان قبل از اتصال به کنار گذر اصفهان در پارک ملی کلاه قاضی، مقرر شد گزینه تونل - ترانشه بر اساس نقشه و مشخصات فنی که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و مشاور طرح نهایی شده و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌رسد با لحاظ تمهیدات محیط زیستی مورد اجرا قرار گیرد.

وی درباره ارتقای تالاب‌گاوخونی، دنا و کلاته به منطقه حفاظت شده، افزود: در سی و هشتمین جلسه شورای عالی محیط زیست که با حضور ریاست جمهوری شهید و اعضای شورای عالی در محل ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تشکیل شد، پس از بحث و بررسی موضوعات مطروحه در جلسه تصمیماتی اتخاذ شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با بیان اینکه در این جلسه، برای ارتقای سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت استان اصفهان و پروژه راهسازی اصفهان – کاشان تصمیم‌گیری شد، تصریح کرد: ارتقای سطح حفاظتی منطقه پادنا واقع در استان اصفهان به مساحت ۳۰ هزار و ۱۳۲ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده پادنا مطابق نقشه ارائه شده مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد با بخشی از منطقه حفاظت شده دنا در مجموع به مساحت ۶۱ هزار و ۵۰۰ هکتار تحت عنوان منطقه حفاظت شده پادنا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مورد حفاظت قرار گیرد.

لاهیجان‌زاده تاکید کرد: ارتقای سطح حفاظتی منطقه تالاب بین‌المللی گاوخونی واقع در استان اصفهان به مساحت ۶۳ هزار و ۳۰۶ هکتار به عنوان «منطقه حفاظت شده گاوخونی» و منطقه کلاته به مساحت ۱۲۶ هزار و ۳۷۶ هکتار به عنوان «منطقه حفاظت شده کلاته» مطابق نقشه ارائه شده مورد تصویب قرار گرفت.

کد خبر 765483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.