تجهیز ۳۷۷ هکتار از تفرجگاه جنگلی عباس‌میرزا به شبکه آبیاری مکانیزه

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای شهرداری تبریز از مکانیزه شدن آبیاری ۳۷۷ هکتار از تفرجگاه جنگلی عباس‌میرزا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیامک آسیایی ظهر امروز _شنبه دوم تیر_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی حوزه فضای سبز و نیاز به تدبیر و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، توسعه شبکه آب‌خام حوزه فضای سبز به ویژه در تفرجگاه‌های جنگلی در دستور کار حوزه سیما، منظر و فضای سبز قرار دارد.

وی از اتصال ۳۷۷ هکتار از سطح فضای سبز تفرجگاه جنگلی عباس‌میرزا به شبکه آب‌خام خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع ۳۹۲ هکتاری تفرجگاه جنگلی عباس‌میرزا تنها ۱۵ هکتار از آن تحت آبیاری با تانکر قرار دارد و بقیه نواحی تحت پوشش شبکه آبیاری مکانیزه قرار گرفته است.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز صرفه‌جویی حداکثری در استفاده از منابع آبی را از مزیت‌های اصلی و مهم توسعه شبکه آب‌خام عنوان و بر تداوم اجرای طرح‌های مورد نظر در این زمینه در نواحی مستعد شهری تاکید کرد.

آسیایی در خصوص ذخیره‌سازی آب خام مورد نیاز مجموعه ۳۹۲ هکتاری ائل‌باغی نیز، گفت: به منظور انتقال آب خام از نواحی پایین دست به مناطق مرتفع و ذخیره‌سازی آن، سپتیک‌هایی در مسیر لوله‌گذاری تفرجگاه ائل‌باغی احداث شده است.

کد خبر 765468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.