۷۵۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی اراک افزوده شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز ۷۵۰ تخت بیمارستانی در اراک به ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی استان مرکزی افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود منظور صبح امروز _شنبه دوم تیر_ در آئین افتتاح بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی در اراک اظهار کرد: امروز ۵۰ درصد به سرانه تخت‌های بیمارستانی اراک افزوده شد.

وی تعداد کل تخت‌های بیمارستانی اراک تاکنون را ۱۴۵۰ تخت اعلام کرد و افزود: امروز ۷۵۰ تخت بیمارستانی در اراک به این سرانه و ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی استان مرکزی افزوده شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: امروز به صورت همزمان در مجموع، ۶۷۸ طرح در حوزه بهداشت و درمان در کشور به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شد، امروز روز بزرگ و سختی است چراکه قرار بود طرح‌های حوزه سلامت استان مرکزی توسط شهید جمهور افتتاح شود اما این طرح‌ها در غیاب ایشان به بهره‌برداری رسید.

منظور با بیان اینکه بدون شک روح پاک شهید جمهور امروز شاهد و ناظر بر این افتتاح این طرح‌ها خواهد بود، ادامه داد: در دولت سیزدهم خدمات بهداشتی و درمانی در کشور ارتقا یافت و در استان مرکزی امروز بالغ بر ۴۸ پروژه افتتاح و در مجموع در تمام کشور ۶۷۸ پروژه در حوزه بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه در کنار تمام بخش‌های دولت تلاش کرد که طرح‌های نیمه‌تمام سنواتی که از دهه‌های گذشته مانده بود به پایان برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بیمارستان ولی‌عصر اراک یکی از این طرح‌ها است، تصریح کرد: مطالعات این بیمارستان از سال ۸۳ و عملیات اجرایی آن در سال ۸۷ آغاز شده است؛ این پروژه در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اگر قرار بود روال عادی و تزریق اعتبارات به روال گذشته صورت می‌گرفت این طرح باید در سال ۱۴۳۰ به بهره‌برداری می‌رسید.

منظور با بیان اینکه سرانه بیمارستانی کشور در گذشته ۲.۴ درصد بود و امروز به ۲.۸ درصد رسیده است، اظهار کرد: امروز سطح خدمات بهداشت و درمان کشور به سطح کشورهای پیشرفته نزدیک شده است و از نظر ارائه خدمات جزو کشورهای خوب محسوب می‌شویم.

وی افزود: ایران اسلامی در شاخص توسعه انسانی رتبه ۷۰ در دنیا را به خود اختصاص داده که وضعیت مناسبی و دستاورد ارزشمندی برای دولت سیزدهم است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت‌ها تغییر می‌کنند اما سیاست‌های نظام ثابت است گفت: سیاست جمهوری اسلامی، امید به آینده و پیام نظام، عزت، اقتدار و خدمت‌گزاری به مردم است، اگر هر شرایطی در کشور رخ دهد، مسیر نظام جمهوری اسلامی با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

منظور گفت: علاوه بر بیمارستان ولی‌عصر (عج) اراک، سه بیمارستان و یک مرکز دیالیز نیز امروز در استان مرکزی افتتاح شد.

وی اظهار کرد: در سال جهش تولید، برنامه تفصیلی در سازمان برنامه و بودجه تدوین شد که بر اساس آن با حمایت‌های مالی فرایند تکمیل طرح‌های مختلف نیمه‌تمام بر اساس اولویت شتاب بگیرد و تعدادی نیز به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایمنا، شرکت در آئین بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان‌های ولی‌عصر (عج) و آیت‌الله خوانساری اراک از دیگر برنامه‌های معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر یک‌روزه به اراک است.

کد خبر 765438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.