«بریکس پلاس» بستری برای همکاری ۱۸۲۶۰ شهر جهان

انجمن شهرها و شهرداری‌های «بریکس‌پلاس» به منظور اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها، تحقیقات و دانش در مورد اجرای دستور کار ۲۰۳۰ برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار با حضور شهردار تبریز و بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از ۲۰ کشور در شهر قازان روسیه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، انجمن بریکس پلاس با هدف تبدیل شدن به بزرگ‌ترین انجمن‌های شهرها در جهان و برای ایجاد همکاری سازنده میان ۱۸ هزار و ۲۶۰ شهر، همچنین بهبود کیفیت زندگی ۲.۶ میلیارد نفر طراحی شده که نشست‌های تخصصی خود را از روز گذشته _جمعه یکم تیر_ کار خود را آغاز کرده است و این نشست‌ها تا چهارم تیر ادامه خواهد داشت.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز آری خوزه وانازی، رئیس انجمن شهرداری‌های برزیل، آتو آندوالم تناو هابتی، مدیرکل انجمن شهرهای اتیوپی، آتو آندوالم تناو هابتی، دبیر کل فدراسیون شهرها، شهرداری‌ها و انجمن‌های دولت محلی آمریکای لاتین، آردوندو اولورا، حمیدرضا غلام‌زاده دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی از دیگر مقامات شرکت کننده در این نشست هستند.

به عنوان بخشی از برنامه نشست که در پایتخت جمهوری تاتارستان، شهر کازان برگزار شد، بیش از ۲۰۰ شرکت‌کننده از ۲۰ کشور توافق‌نامه‌ای را در مورد ایجاد انجمن شهرها و شهرداری‌های کشورهای BRICS+ امضا کردند.

نشست تأسیس انجمن شهرها و شهرداری‌های بریکس پلاس از یکم تیر آغاز شده است و تا چهارم تیر به میزبانی شهر قازان ادامه خواهد داشت. این مجمع قرار است شامل یک جلسه بحث و گفتگو، امضای توافق نامه‌های همکاری و خواهرخواندگی بین شهرها و انجمن‌های مقامات محلی و همچنین جلسات کاری دوجانبه باشد.

انتظار می‌رود در اولین نشست مؤسس انجمن شهرها و شهرداری‌های کشورهای BRICS+، رهبران انجمن‌های مقامات محلی که نماینده همه شهرهای کشور خود هستند، در مورد ساختار سازمان در حال ایجاد و پروژه‌های مشترک آینده بحث کنند.

«بریکس پلاس» بستری برای همکاری ۱۸۲۶۰ شهر جهان

بر همین اساس رئیس دومای شهر مسکو، جناح حزب روسیه متحد با حضور در این اجلاس با اشاره به ایجاد انجمن شهرها و شهرداری‌های کشورهای BRICS+ توسط شهردار کازان ایلسور رایسوویچ متشین، اظهار کرد: تشکیل این انجمن گام مهمی برای تقویت همکاری‌های اجتماعی_اقتصادی بین تمام شهرهای کشورهای بریکس است.

الکسی شاپوشنیکوف افزود: مطمئن هستم که پروژه‌های انجمن به تبادل تجربه بین شرکت کنندگان، انتقال بهترین شیوه‌ها در زمینه مدیریت شهری و در نهایت به رفاه ساکنان شهرهای عضو کمک خواهد کرد و ما آماده به اشتراک گذاشتن تجربه و راه حل های سازنده در این مناطق هستیم.

ایلسور متشین، شهردار کازان ایلسور اضافه کرد: لازم است شهرداری‌های کشورهای دوست نیز صدای خود را در عرصه بین المللی داشته باشند.

وی تاکید کرد: این تازه آغاز راه است، ما در حال تأسیس انجمنی هستیم و در مورد چگونگی کار کردن به توافق می‌رسیم، در چارچوب این انجمن ما نه تنها همکاری، بلکه تبادل مداوم متخصصان خود را در زمینه‌های مختلف - معماری، فرهنگ سازماندهی می‌کنیم.

شهردار کازان ایلسور اظهار کرد: ورزش، آموزش، اقتصاد شهری، مشکلات بازیافت زباله از مواردی است که در این انجمن ما به دنبال ارتقای آن‌ها هستیم.

«بریکس پلاس» بستری برای همکاری ۱۸۲۶۰ شهر جهان

به گزارش ایمنا، علاوه بر جلسه مؤسسان این انجمن، شرکت‌کنندگان در مجمع برنامه پرباری خواهند داشت که شامل جلسه بحث، امضای توافقنامه همکاری و خواهرخواندگی میان شهرها و انجمن‌های مقامات محلی، جلسات کاری دوجانبه و نمایشگاه نقاشی کودکان می‌شود.

همچنین پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به شرکت‌کنندگان در نشست مؤسس انجمن شهرها و شهرداری‌های کشورهای بریکس پلاس توسط رئیس جمهوری تاتارستان رستم مینیخانوف قرائت شد.

کد خبر 765373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.