اصلی‌ترین نگاه زاکانی تداوم راه خدمت شهید جمهور است

رئیس ستاد استانی زاکانی در اصفهان با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و سابقه برخورد با گردن‌کلفت‌ها از جمله سوابق علیرضا زاکانی است، گفت: زاکانی به حوزه‌های اساسی از جمله اقتصاد، مبارزه با فساد، پایبندی به گفتمان انقلاب اسلامی، مسائل کوچه و بازار، دانش و فناوری توجه داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی پیش از ظهر امروز _شنبه دوم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک عید سعید غدیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: همه ما در مجموعه ستادهای انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جبهه انقلاب تلاش داریم فضایی را ایجاد کنیم که انتخاباتی پرشور و سالم برگزار شود و راه رئیس‌جمهوری را با ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید که مظهر گفتمان انقلاب اسلامی بود، ادامه دهیم.

وی افزود: زاکانی یکی از شش نامزد ریاست‌جمهوری است که اصلی‌ترین نگاه ایشان تداوم راه خدمت شهید جمهور است تا کارهای نیمه‌تمام این شهید را به نتیجه برساند، دولت خدمت برآمده از مردم است و در ادامه و رفع اشکالات دولت سیزدهم برنامه‌هایی را در نظر دارد و ما ناگزیریم برای انتخاب خود ویژگی‌های را ترسیم کنیم که بعضی از این ویژگی‌ها مبتنی بر گفتمان امامین انقلاب است.

صالحی با اشاره به چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات و بیانات ایشان در دیدار ۱۴ خرداد با مردم بر کارآمدی و معتقد بودن منتخب مردم بر مبانی انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: گفتمان زاکانی از دفاع مقدس تاکنون مبتنی بر همین ویژگی‌ها است.

وی یادآور شد: نکته اساسی که باید به آن توجه کرد ویژگی‌های اصلی و نگاه قطعی ایشان به فضای کشور است؛ در شرایطی هستیم که مبارزه با فساد فعالیت در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست مبتنی بر سه مسئله اساسی است که در کنار ویژگی‌ها باید این معیارها را در نظر داشت؛ ما اعتقاد داریم همه این شش نفر در مسئولیت‌های مختلف کشور عملکردی را به جای گذاشتند و بنابراین پیش از ارزیابی افراد باید به کارنامه آنها نگاه کرد تا ببینیم در بزنگاه‌ها نسبت به مطالبه مردم چه کنشی داشته‌اند.

رئیس ستاد استانی زاکانی در اصفهان با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و سابقه برخورد با گردن‌کلفت‌ها از جمله سوابق علیرضا زاکانی است، ابراز کرد: ایشان به حوزه‌های اساسی از جمله اقتصاد، مبارزه با فساد، پایبندی به گفتمان انقلاب اسلامی، مسائل کوچه و بازار، دانش و فناوری توجه داشته و معتقد است که مذاکرات هسته‌ای قابل حل است.

وی با بیان اینکه علیرضا زاکانی در حوزه قانون‌گذاری ید طولایی دارد، گفت: وی اشراف خوبی بر برنامه‌های کشور دارد و در رابطه با مسائلی مثل فساد و رانت و تبعیض کارنامه روشن ایشان با هیچ نامزد دیگری قابل رقابت نیست تا جایی که برخورد با نزدیک‌ترین افراد دولت‌های قبل را از ایشان دیده‌ایم.

صالحی ادامه داد: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد از جایگاه نظارتی در مجلس به عنوان یک فرد در کشور کارنامه ایشان را درخشان کرده است، در حوزه مسائل اقتصادی و مبارزه با فساد کارنامه اقتصادی ایشان در شهرداری تهران، کلید خوردن ۲۰۰ هزار مسکن با همکاری شهید رئیسی در این شهر و ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر تهران از دستاوردهای ایشان است.

وی با تاکید بر اینکه آقای زاکانی در حوزه اولویت‌های مردم اقدامات مؤثری انجام داده است، گفت: در رابطه با موضوع بهداشت و درمان و نیز در حوزه فرهنگ کارنامه ایشان مشخص است و تحول در رویدادهای فرهنگی در دوره تصدی ایشان بر شهرداری تهران بر کسی پوشیده نیست که نمونه آن برگزاری جشن ده کیلومتری غدیر در این کلان‌شهر برای سومین سال پیاپی است و ما شاهد استفاده از پلتفرم‌های جدید برای شادی و سرور مردم به صورت مردم پایه هستیم.

رئیس ستاد استانی زاکانی در اصفهان ابراز کرد: در دوره جدیدی که رسانه حرف اول را می‌زند و ذائقه مردم را متفاوت کرده است، اقدامات زاکانی در فضاسازی و زیباسازی شهری و رویدادهای اجتماعی قابل توجه است و می‌بینیم امروز فرحزاد که روزی محل انباشت آسیب‌های اجتماعی بود، به محل سخنرانی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری تبدیل شده است.

وی یادآور شد: زاکانی به عنوان دستیار شهید رئیسی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران منصوب شده بود که نشان‌دهنده کارنامه روشن ایشان است؛ در زمان تصدی ایشان بر شهرداری تهران شاهد توسعه هفت برابری ناوگان حمل‌ونقل عمومی نسبت به دوره قبل از ایشان بودیم این در حالی است که تهران در چهار سال دوره گذشته سه شهردار عوض کرد، اما امروز طی سه سال فعالیت یک شهردار شاهد چنین تحولاتی در شهرداری تهران بوده‌ایم.

صالحی ادامه داد: در زمان تصدی ایشان بر شهرداری تهران هر ۴۰ روز یک‌بار یک ایستگاه مترو افتتاح شد که نشان می‌دهد اولویت دادن به مسائل مردم در کارنامه ایشان ملموس است و توصیه می‌شود همه نامزدها را با این اولویت‌ها مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی اشراف علیرضا زاکانی به مسائل کشور و قوانین را یکی از ویژگی‌های این کاندیدای ریاست‌جمهوری دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی نامزدها از این فضا بسیار دور هستند، اما ایشان توانایی تعمیم برنامه‌های خود در شهرداری تهران را به سراسر کشور دارد.

رئیس ستاد استانی زاکانی در اصفهان با بیان اینکه علیرضا زاکانی در حوزه سلامت به ارائه بسته حمایتی از ۷۰ درصد جمعیت کشور و بیمه ۱۰۰ درصدی در حوزه درمان و رایگان کردن درمان بسیاری از گروه‌ها می‌پردازد، گفت: رایگان کردن درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در حوزه سلامت از برنامه‌های این کاندیدا در حوزه سلامت است.

وی در خصوص مسئله آب شرب اصفهان گفت: مسئله آب اصفهان باید به صورت فرامنطقه‌ای و ملی حل شود و زاکانی به دنبال ادامه تکمیل پروژه‌های دولت سیزدهم در این زمینه است؛ شهید رئیسی نشان داد اگر اراده باشد کار شدنی است و پروژه‌های انتقال آب استان را پیگیری می‌کرد، این در حالی است که در دولت‌های قبل انتقال آب‌هایی انجام شد که چک بی‌محل بود و منابع جایگزینی برای آن تعریف نشده بود و همان‌هایی که روزی این فاجعه را برای اصفهان رقم زدند، امروز با آن عکس یادگاری می‌گیرند.

صالحی تاکید کرد: آقای زاکانی با دست پر و با سلامت شخصی و سلامت تیمی و انگیزه بالا برای تداوم خدمت به میدان آمده است، ایشان حتماً مسیر سیاست خارجی و موفقیت‌های شهید رئیسی و عضویت در بریکس و شانگهای را در دولت خدمت ادامه خواهد داد.

وی یادآور شد: علاوه برای اینکه زاکانی در دوره‌ای رئیس کمیسیون برجام بود و در جریان مسائل هسته‌ای قرار داشت و بر موضوع اشراف دارد، در حوزه نفتی این ایده را ارائه داد که پول‌های بلوکه‌شده در چین را می‌توان در محلی ضروری یعنی حمل‌ونقل عمومی استفاده کرد. ایشان معتقد است راه مذاکرات سیاسی و بین‌المللی اول خنثی‌سازی تحریم و تقویت تولید داخل است و پس از آن می‌توان با دست پر به عرصه گفت‌وگوهای بین‌المللی و تداوم ارتباط با کشورها به‌جز دولت‌های متخاصم به ویژه رژیم صهیونیستی وارد شد.

رئیس ستاد استانی زاکانی در اصفهان با بیان اینکه روحیه مبارزه زاکانی با رانت و ویژه‌خواری موجب می‌شود که وی بخشی از مردم را از بخش دیگر جدا نداند، گفت: او جدی‌ترین نقدها را به نامزدها وارد می‌کند و به‌طور قطع اگر یک نقطه تاریک در گذشته ایشان وجود داشت تاکنون بارها سر دست گرفته شده بود.

وی ادامه داد: زاکانی با طرح بسته ویژه رایانه‌ای بر مبنای اعتبارات طلا مشخص کرده است که برنامه‌های عملیاتی دارد؛ اعتبار ناشی از صرفه‌جویی، تبدیل به یارانه‌ای بر پایه طلا خواهد شد تا هم مصرف انرژی را در کشور کنترل کرده و هم یارانه هدفمند را به مردم بدهیم که عین عدالت اسلامی است.

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، در خصوص سفر زاکانی به اصفهان اظهار کرد: در این خصوص پیش‌بینی‌هایی انجام شده، اما هنوز نهایی نشده است. ما آمادگی داریم که خدمت ایشان و همراهان باشیم.

وی در خصوص اجماع زاکانی با سایر نیروهای انقلاب نیز گفت: زاکانی از ابتدای شروع فعالیت‌های انتخاباتی خود اشاره کرده است که در مسیر اجماع هستیم و موضوع را دنبال خواهیم کرد در عین حال رقابت را جدی می‌دانیم و البته تداوم مسیر و انتخاب را دست خدا دانسته و گفته که خدا دل‌ها را هدایت می‌کند؛ وی همچنین در نشست خبری گفت که اجتماع نیروهای انقلاب یک ضرورت است اما بر مبنای شرایط میدان و نظرسنجی‌های واقعی باید بهترین تصمیم گرفته شود.

رئیس ستاد استانی زاکانی در اصفهان در خصوص ستادهای استانی این کاندیدای ریاست‌جمهوری نیز گفت: در ذیل ستاد مرکزی استان چهار ستاد دیگر فعالیت می‌کنند که «ستاد تحول‌خواهان» متشکل سه حزب جانبازان، رهپویان و ایثارگران، ستاد شهرداری‌ها با تلاش در حوزه فعالیت‌های شهرداری و ستاد مردمی یا ستاد «یار محرومان» از آن جمله‌اند.

وی با بیان اینکه در بخش قابل توجهی از شهرستان‌های استان فعال شدیم و بنا داریم تعداد پایگاه‌های شهر اصفهان را از ۱۳ پایگاه به ۱۷ پایگاه برسانیم، ادامه داد: سعی داریم با این ظرفیت‌های مردمی پیام زاکانی را به مردم برسانیم.

صالحی در خصوص نگاه زاکانی به نقش‌آفرینی بانوان در کشور یادآور شد: ایشان در حوزه بانوان از شعارهای عوام‌فریبانه پرهیز کرده و طبق منویات رهبری قائل به نقش‌آفرینی‌ها بانوان بر اساس شایستگی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است، به‌طوری که ۱۰ درصد از کارکنان و مدیران شهرداری تهران را از بین بانوان انتخاب کرده‌اند که رشد قابل توجهی را در این حوزه نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مناظره‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد: برخی نامزدها در مناظره‌ها پیرامون مسائل بیانیه دادند اما برشی از برنامه‌های خود ارائه ندادند، در حالی که سوگواری ما را به جایی نمی‌رساند و باید در برنامه‌ها تطبیق ایجاد کرد.

هدف زاکانی اجرای قسط در جامعه است

حسین روحانی، استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان و عضو هیئت نخبگانی علیرضا زاکانی در استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: گفتمان زاکانی در بین شش نامزد بر پایه عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، آزادی‌خواهی، طلب امنیت برای عموم مردم و ولایت‌مداری مورد استوار است.

وی افزود: یکی از گفتمان‌های وی مبارزه با فساد است و او نه در حرف بلکه در عمل نشان داده کارنامه قابل قبولی در مبارزه با فساد به صورت میدانی دارد که نمونه آن استیضاح وزیر دولت روحانی بود؛ ایشان نشان داده است در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد و در مناظره‌ها گفت که در مبارزه با فساد با هم‌جناحی‌های خود قاطعانه‌تر عمل خواهم کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از نقاط قوت زاکانی اجماع‌سازی است، چرا که رئیس‌جمهور باید بتواند افراد با نگرش‌های مختلف را دور یک میز جمع کند؛ گفتمان زاکانی گفتمانی تلفیقی بین نظر و عمل است؛ این گفتمان نه نظرگرایی محض و نه عمل‌گرایی محض است، بلکه ایشان توانسته دیالکتیکی بین نظر و عمل ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه دین‌مداری، ولایت‌مداری و اخلاق‌مداری از ویژگی‌های شخصیتی این کاندیدا است، گفت: زاکانی بالا از عدالت را می‌خواهد و به دنبال قسط است که شعاری کاملاً قرآنی و هدف دولت اسلامی بوده و بر پایه مردم‌مداری ایشان است.

روحانی تاکید کرد: هدف دیگر زاکانی آزادی است و ایشان هم‌زمان سه شعار معنویت، عدالت و آزادی را توأمان دنبال خواهد کرد و در عمل نشان داده قائل به این سه شعار است.

کد خبر 765344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.