تساوی هلند و فرانسه/ یاران لوا دور از انتظار

روز هشتم از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با دو پیروزی و یک تساوی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های روز هشتم از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته _جمعه یکم تیر_ با پیروزی اوکراین برابر اسلواکی، شکست لهستان مقابل اتریش و تساوی بدون گل هلند و فرانسه به پایان رسید.

اسلواکی ۱ _ اوکراین ۲

در نخستین مسابقه روز نهم دو تیم اسلواکی و اوکراین از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه دوسلدورف آرنا به مصاف یکدیگر رفتند.

شاگردان کالتسونا بازی را هجومی آغاز کردند و از همین‌رو در دقیقه ۱۷ بازی شرانز با یک ضربه سر ارسال هاراسلین از سمت چپ را تبدیل به گل کرد تا اسلواکی خیلی زود از رقیب خود پیش بیفتد.‌

پس از به ثمر رسیدن گل اول شیرازه تیم اوکراین تا حدودی از هم پاشید، اما شاگردان شوچنکو در دقیقه ۵۴ و برخلاف جریان ‏بازی ضد حمله‌ای را روی دروازه اسلواکی طراحی کردند و همکاری تیمی آن‌ها با یکدیگر موجب شد شاپارنکو گل تساوی را به ثمر برساند.

در نیمه اول به غیر از این چند موقعیت جذاب شاهد صحنه ویژه دیگری نبودیم و در نهایت ۴۵ دقیقه ابتدایی مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به رغم اینکه هر دو تیم در نیمه دوم با هدف کسب پیروزی پا به میدان گذاشته بودند، اما یک بازی آرام، کم‌موقعیت و بدون حاشیه را از خود به نمایش گذاشتند.

در حالی که بیشتر اهالی فوتبال گمان می‌کردند این دیدار با نتیجه تساوی به پایان می‌رسد، رومن یارمچوک که به عنوان بازیکن تعویضی برای اوکراین وارد میدان شده بود، موفق شد دروازه اسلواکی را برای دومین بار باز کند تا در نهایت این جدال با پیروزی دو بر یک شاگردان شوچنکو به پایان برسد.

تساوی هلند و فرانسه/ یاران لوا دور از انتظار

اتریش ۳ _ لهستان ۱

در دومین دیدار روز نهم دو تیم اتریش و لهستان از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان رانگنیک این مسابقه را بهتر آغاز کردند و در دقیقه ۹ با ضربه سر ترائونر از حریف خود پیش افتادند.

دقایقی بعد لهستان برای جبران گل خورده حمله‌ای را روی دروازه اتریش طراحی کرد که توپ به دست یکی از بازیکنان این تیم برخورد کرد. با وجود اینکه شاگردان پروبیرز اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، اما داور مسابقه پس از بررسی VAR دستور به ادامه بازی داد تا اتریش همچنان تیم برتر میدان باشد.

لهستان تمام تلاش خود را به کار گرفته بود تا حداقل در نیمه اول بازی را به تساوی بکشاند. به همین دلیل شاگردان پروبیرز موقعیت‌های متعددی را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند. در نهایت پیانتک در دقیقه ۳۰ با استفاده از شلوغی محوطه جریمه اتریش نخستین گل لهستان را به ثمر رساند.

پس از به ثمر رسیدن گل تساوی، شاهد یک جدال آرام و متعادل از سوی دو تیم بودیم و اینگونه به نظر می‌رسید که شاگردان پروبیرز و رانگنیک از نتیجه به دست آمده راضی هستند.

در نیمه دوم برخلاف ۴۵ دقیقه ابتدایی مسابقه اتریش و لهستان بازی را آرام شروع کردند و بیشتر سعی در محک زدن یکدیگر داشتند. این روند تا دقیقه ۶۶ ادامه داشت، اما پس از آن اتریش حمله‌ای را روی دروازه رقیب خود طراحی کرد و بوامگارتنر با یک ضربه تماشایی دومین گل تیم خود را به ثمر رساند.

پس از گل برتری اتریش، بازی آرام و کم‌موقعیت دنبال می‌شد، اما در دقیقه ۷۸ خطای شزنی روی سابیترز موجب شد داور به نفع شاگردان رانگنیک پنالتی اعلام کند. آرتانوویچ نیز از روی نقطه پنالتی سومین گل اتریش را به ثمر رساند تا لهستان متحمل یک شکست سنگین شود.

با وجود اینکه یاران لواندوفسکی در دقایق پایانی مسابقه تلاش خود را برای جبران گل‌های خورده به کار گرفته بودند، اما در نهایت این تیم با نتیجه سه بر صفر مغلوب اتریش شد.

تساوی هلند و فرانسه/ یاران لوا دور از انتظار

هلند ۰ _ فرانسه ۰

در آخرین دیدار روز هشتم، هلند و فرانسه از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه ردبول ارنا و با قضاوت آنتونی تیلور به مصاف یکدیگر رفتند.

این دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که در جایگاه اول و دوم گروه D حضور داشتند. در واقع هلند و فرانسه برای قطعی کردن صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و به همین دلیل بیشتر اهالی فوتبال گمان می‌کردند آن‌ها یک بازی جذاب و پر گل را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت دو تیم در نیمه اول بازی خود را آرام آغاز کردند و بیش از هر چیز سعی داشتند نبض مسابقه را در دست بگیرند.

به همین دلیل در بیشتر دقایق نیمه اول شاهد چرخش توپ در میانه میدان بودیم. هیچکدام از دو تیم در این نیمه موقعیت‌های چندان خطرناکی خلق نکردند و قصد داشتند از اندک فرصت‌های خود بهره ببرند. این روند تا پایان نیمه اول ادامه داشت و در نهایت ۴۵ دقیقه ابتدایی مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم شاگردان دشان و کومان با هدف کسب پیروزی پا به میدان گذاشتند، اما همچنان بازی آرام و کم‌موقعیت خود را ادامه دادند.

هر چند ژاوی سیمونز در دقیقه ۶۹ برای هلند موفق به گلزنی شد، اما گل این بازیکن پس از بررسی VAR مردود اعلام شد تا بازی همچنان با نتیجه تساوی در جریان باشد.

در بیست دقیقه پایانی شاهد موقعیت‌های بیشتری از سوی دو تیم بودیم که هیچ‌کدام از آن‌ها نتیجه بخش نبود و در نهایت این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تساوی هلند و فرانسه/ یاران لوا دور از انتظار

کد خبر 765287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.