همه وظیفه دارند شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبلیغ کنند

امام جمعه قزوین گفت: دغدغه نخست مشارکت حداکثری است، بنابراین هر مسلمانی در هر جایی وظیفه دارد انتخابات ریاست‌جمهوری را تبلیغ کند و دیگران را به حضور در آن دعوت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه یکم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو وظیفه مهم در انتخابات است.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو دو دغدغه مهم داریم، افزود: دغدغه اول مشارکت حداکثری است، همه باید مبلّغ این مسئله باشیم، هر مسلمانی هر جایی که است، زن، مرد، پیر، جوان، در شهر و روستا وظیفه دارد مبلّغ انتخابات باشد، یعنی دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کند.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه باید اهمیت این موضوع را برای هر کسی که به هر دلیلی آمادگی ندارد و نمی‌خواهد پای صندوق رأی بیاید، تشریح کنیم، گفت: باید بگوییم اگر شما پای صندوق رأی نیایید و آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات پایین باشد، صهیونیست‌های کودک‌کش و نسل‌کش خوشحال می‌شوند، چه کسی حاضر است آن‌ها را خوشحال کند؟

عابدینی افزود: اعتقاد دارم ما هر دینی داشته باشیم، هر حزب، گروه، عقیده و سلیقه‌ای، نمی‌پسندیم صهیونیست‌ها و مستکبرین خوشحال شوند، ما می‌خواهیم خدا، امیرالمؤمنین (ع) و اولاد او از ما خوشحال باشند و می‌خواهیم دل بی‌پناهان غزه از ما شاد شود که راهش این است که آرای حداکثری داشته باشیم؛ بنابراین همه باید تبلیغ کنیم و به آوردن دیگران پای صندوق رأی افتخار کنیم.

وی انتخاب اصلح را دغدغه دوم برشمرد و ادامه داد: در میان شش کاندیدای ریاست جمهوری باید ببینیم کدامشان سنخیت، سلیقه و روحیات نزدیک‌تری به امیرالمؤمنین (ع) و ائمه اطهار دارد، بگوییم الگوی ریاست جمهوری کدام‌یک از این نامزدها به شهید رئیسی نزدیک‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه از شهید رئیسی ضرر ندیدیم، بلکه از او عزت، فایده و اقتدار دیدیم، گفت: شهید رئیسی باعث شد ما در دنیا احساس سربلندی کنیم و وحدت و انسجام به وجود بیاید و خودمان را محتاج اجانب نبینیم، کارخانه‌ها فعال شدند و اشتغال بهتر شد؛ بنابراین دنبال رئیس جمهوری هستیم که شبیه شهید آیت‌الله رئیسی باشد.

عابدینی اضافه کرد: اگر حضور جدی در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشیم، نشان اقتدار اسلامی، انسجام مردمی و وحدت ملی خواهد بود و از تعرض و طمع دشمنان به مملکت و مردم جلوگیری می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهر قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه آغاز هفته صرفه‌جویی در آب را در پیش داریم، گفت: کسی ممکن است بگوید ما آب را مصرف می‌کنیم و پول آن را پرداخت می‌کنیم، حتی اگر پول آب را پرداخت کنیم، اگر مصرف بی‌رویه داشته باشیم و صرفه‌جویی نکنیم، مدیون کسانی می‌شویم که آب به آن‌ها نمی‌رسد.

عابدینی با ذکر اینکه مدیون آن‌هایی می‌شویم که به خاطر پایین بودن فشار آب در سختی هستند و اذیت می‌شوند، افزود: وظیفه داریم در آب آشامیدنی و کشاورزی که متعلق به همه است، صرفه‌جویی کنیم و گمان نکنیم فقط برای خودمان است و در مزارع و باغستان‌ها باید منصفانه و صرفه‌جویانه مورد استفاده قرار گیرد تا خداوند نعمت‌هایش را برای ما زیاد کند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت ادامه داد: یادی کنیم از مردم مظلوم سردشت در بمباران این شهر که هنوز هم بسیاری از آن‌ها در زجر و درد زندگی می‌کنند و آثار شیمایی آسیب زیادی به آن‌ها وارد کرده است.

کد خبر 765207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.