تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا ۲۱۵۰

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارمغان انرژی پاک و مقرون‌به‌صرفه در اروپا با باتری‌های خاکی، گردشگری یونان در معرض آسیب‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، انقلاب فنلاند در اسقاط خودرو، اعلام خطر گنبدگرما در آمریکا، بزرگترین مزرعه بادی پرتغال ناجی انرژی پاک اروپا، متحول شدن زیباترین خیابان دنیا، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اتریش برای تغییر آینده و غرق شدن ونیز دوتا ۲۱۵۰ را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

ارمغان انرژی پاک و مقرون‌به‌صرفه در اروپا با باتری‌های خاکی

یک استارت‌آپ بریتانیایی از الکترون‌های تولیدشده توسط باکتری‌ها در خاک استفاده می‌کند تا الکتریسیته تمیز را از زمین جمع‌آوری کند. باتری‌های قابل شارژ با خاک، پتانسیل فعالیت شبانه‌روزی را در سراسر جهان دارند و بنیان‌گذاران امیدوارند که این فناوری حرکت به سمت کشاورزی مبتنی بر داده را تسریع و به کشاورزان کمک کند تا بازدهی خود را افزایش دهند و منابع را بدون نیاز به نصب زیرساخت‌های انرژی گران‌قیمت و سخت نگهداری کنند.

باتری‌های باکتریایی روی سلول‌های سوختی میکروبی خاک (SMFCs) ساخته می‌شوند که انرژی را از واکنش‌های شیمیایی طبیعی جذب می‌کنند که در میکروارگانیسم‌های مبتنی بر خاک رخ می‌دهد. الکترودهای مبتنی بر کربن در خاک قرار می‌گیرند و به مدار خارجی متصل می‌شوند. این سیستم الکترون‌های تولید شده توسط میکروارگانیسم‌های خاص را در حالی منتقل می‌کند که ترکیبات آلی موجود در خاک را مصرف و آن‌ها را به برق تبدیل می‌کند. پشته‌های این سلول‌ها را می‌توان به باتری متصل کرد تا این انرژی را ذخیره کند.

تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا سال ۲۱۵۰

گردشگری یونان در معرض آسیب‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی

تغییرات آب‌وهوایی شدید در یونان به‌شدت صنعت گردشگری آن را تهدید می‌کند. از آنجا که گردشگری بیش از یک‌چهارم تولید اقتصادی این کشور را تشکیل می‌دهد، یونان باید برای ممانعت از وقوع بحران تغییراتی اساسی را در مدیریت پایدار خود ایجاد کند. چنانچه این کشور بخواهد صنعت گردشگری سالمی را در سراسر سرزمین اصلی کوهستانی و جزایر ساحلی خود حفظ کند، باید ساخت‌وسازهای بی‌رویه را کاهش دهد و از منابع آبی و مناطق ساحلی خود محافظت کند.

مشکل دیگر یونان گردشگری انبوه است. برای مثال سانتورینی جزیره‌ای کوچک با ۱۵ هزار و ۵۵۰ ساکن، سالانه بیش از ۵.۵ میلیون بازدیدکننده دارد که دو برابر تعداد بازدیدکنندگان آن در سال ۲۰۱۲ است. این جزیره سالانه یک میلیارد یورو درآمد دارد و حتی خود گردشگران نیز از تعداد زیاد گردشگران شکایت دارند.

ساکنان و گردشگران به این ترتیب خواستار مقررات بیشتر برای کاهش ساخت‌وسازهای ساحلی و کند کردن روند قطع درختان جنگل‌ها هستند که شرایط را برای جاری شدن سیل هموار می‌کند. آن‌ها همچنین خواستار مراقبت بیشتر از منابع آبی در مواجهه با نیازهای بزرگ برای آب آشامیدنی، استخرهای شنا و پارک‌های آبی هستند.

تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا سال ۲۱۵۰

انقلاب فنلاند در اسقاط خودرو

انجمن تولیدکنندگان بازیافت خودرو در فنلاند اعلام کرد که سرویس جدید اسقاط خودروهای دیجیتالی به نام DELV را راه‌اندازی کرده است که انقلابی در نحوه دفع وسایل‌نقلیه قدیمی در این کشور ایجاد می‌کند.

رانندگان اکنون می‌توانند مطمئن شوند که خودروی آنها به درستی اسقاط می‌شود. این سرویس نزدیک به ۳۰۰ نقطه پذیرش را در سراسر کشور ادغام می‌کند و کل فرآیند، از جمله صدور گواهی اسقاط، کاملاً دیجیتالی است.

این پلتفرم دیجیتال به‌عنوان یک راه‌حل برد-برد برای صاحبان خودرو، صنعت و محیط زیست معرفی شده است. اهداف این طرح آسان‌تر کردن فرآیند اسقاط خودرو برای مصرف‌کنندگان با کاهش بار اداری و زمان، بهبود بازیافت و استفاده مجدد از مواد خودرو، افزایش جمع‌آوری داده‌ها و کاهش تعداد «خودروهای ارواح» است. این اصطلاح به خودروهایی اطلاق می‌شود که در مکان‌های عمومی رها می‌شوند تا زنگ بزنند یا قطعات آن‌ها بدون اظهارنامه فروخته می‌شوند.

سرویس بازیافت خودروی جدید فنلاند طبق گزارش‌ها اولین خدمات در نوع خود در سطح جهان است که مصرف‌کنندگان، اپراتورهای بازیافت، مراکز پذیرش، تولیدکنندگان خودرو، واردکنندگان، بیمه‌گران و مسئولان را تحت یک پلتفرم متحد می‌کند.

تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا سال ۲۱۵۰

اعلام خطر گنبدگرما در آمریکا

شهرهای غرب میانه و شمال شرق آمریکا برای موج گرما آماده می‌شوند و بعضی از آن‌ها حداکثر دمای ۴۰.۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر از حد طبیعی را تجربه می‌کنند.

روند گرمای شدید در ایالات متحده آغاز شده است و برای حدود ۲۶۵ میلیون نفر در ایالات متحده پیش‌بینی می‌شود که تا یکشنبه آینده شاخص‌های گرمایی حدود ۴۰.۵ درجه سانتی‌گراد را تجربه کنند.

شهرهایی که بیشتر ممکن است تحت تأثیر موج گرما قرار بگیرند عبارتند از: شیکاگو، سنت لوئیس، ایندیاناپولیس، دیترویت، کلیولند، سینسیناتی، پیتسبورگ، فیلادلفیا، بوستون و شهر نیویورک. موج گرمای پیش‌بینی‌شده توسط یک گنبدگرما ایجاد می‌شود که هوای گرم‌کننده را زیر یک توده به دام می‌اندازد و مانع از حرکت دیگر سیستم‌های آب‌وهوایی ملایم‌تر می‌شود.

تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا سال ۲۱۵۰

بزرگترین مزرعه بادی پرتغال ناجی انرژی پاک اروپا

یک مزرعه بادی جدید در پرتغال مجوز زیست‌محیطی خود را از دولت دریافت کرد که پس از ساخته شدن به بزرگترین مزرعه کشور تبدیل خواهد شد. این نیروگاه پس از تکمیل با مجتمع آبی تلمبه‌ای ذخیره‌سازی شمال کشور ادغام خواهد کرد، بنابراین پروژه جدید انرژی پرتغال به بزرگترین طرح انرژی پاک هیبریدی کشور تبدیل خواهد شد.

مزرعه بادی جدید دارای ظرفیت ۲۷۴ مگاوات خواهد بود که می‌تواند از مصرف سالانه ۱۲۸ هزار خانه پشتیبانی کند و مجموعه‌ای از اقدامات برای حفاظت از محیط زیست اطراف آن معرفی شده است. گام بعدی درخواست مجوز تولید از اداره کل انرژی و زمین‌شناسی پرتغال خواهد بود تا مزرعه جدید در اوایل سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز کند.

دو فناوری برای به حداکثر رساندن تولید و بهینه‌سازی زیرساخت‌های الکتریکی یکدیگر را تکمیل می‌کنند. کارخانه جدید از جاده‌ها و امکانات موجود در این مجتمع بهره می‌گیرد تا تأثیرات زیست‌محیطی آن را به حداقل برساند.

این دو در کنار هم مجموعه‌ای از اقدامات را برای حمایت از اکوسیستم‌های محل قرارگیری مزرعه بادی اجرا خواهند کرد که شامل اجرای بعضی ابتکارات همچون کاشت گونه‌های بومی و مدیریت جنگل می‌شود. حیات‌وحش محیط نیز با کاشت درختان میوه، احیای حوضچه‌ها و نصب لانه برای خفاش‌ها مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

توسعه‌دهنده طرح همچنین مجموعه‌ای از برنامه‌های نظارت بر سیستم‌های اکولوژیکی را برای حیواناتی هم‌چون خفاش‌ها و گرگ‌ها، همچنین برای گیاهان و زیستگاه‌های طبیعی معرفی خواهد کرد.

تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا سال ۲۱۵۰

متحول شدن زیباترین خیابان دنیا

پیاده‌محور بودن و وجود انواع فروشگاه‌ها، بازارها و مؤسسات فرهنگی از مهم‌ترین دلایل برای معروف بودن بسیار زیاد خیابان لارامبلا در بارسلونای اسپانیا محسوب می‌شود، علاوه بر این پیاده‌راه‌های زیادی به این خیابان منتهی می‌شود که قابلیت دسترسی به آن را برای همه افراد با هر میزان توانایی جسمی افزایش داده است.

طول لارامبلا به بیش از ۱.۵ کیلومتر می‌رسد و این در حالی است که سه بلوار اصلی در آنجا قرار گرفته است که هر یک ویژگی‌های خود را دارد و افرادی با سلیقه‌های متفاوت را به گذراندن اوقات فراغت به سمت خود فرامی‌خواند. لارامبلا نه‌تنها محبوب‌ترین خیابان در میان شهروندان بارسلونا محسوب می‌شود، بلکه بین گردشگران سراسر دنیا نیز به عنوان زیباترین، مهم‌ترین و بهترین خیابان شهر شهرت یافته است. وجود مراکز فروشگاهی سنتی، کیوسک‌های فروش، نمایشگاه‌های بی‌شمار، پخش موسیقی زنده و رویدادهای فرهنگی از دیگر علت‌های به محبوبیت رسیدن لارامبلا میان مردم شهر و جهان محسوب می‌شود.

این پروژه در سه فاز به منظور به حداقل رساندن اختلال در تردد و ساکنان به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد. فاز اول به مدت ۱۰ ماه و با قطع خط ترافیکی که به سمت دریا می‌رود، از دیروز آغاز شد. طی آخرین مرحله، تردد از دو طرف بازگشایی خواهد شد و کار بازسازی روی گذرگاه مرکزی و برای اطمینان از دسترسی عابران پیاده متمرکز خواهد شد.

تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا سال ۲۱۵۰

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در اتریش برای تغییر آینده

اتریش در راستای دستیابی به آینده‌ای پایدار در زمینه انرژی، ۱۰ سال زودتر از حد نهایی تعیین شده توسط اتحادیه اروپا، به استفاده قابل‌توجه از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر پرداخته است. هدف این کشور دستیابی به بی‌طرفی کربن حداکثر تا سال ۲۰۴۰ است.

در این میان سالزبورگ یکی از پیشروترین شهرهای کشور در این زمینه محسوب می‌شود. هدف این شهر کاهش ۳۰ درصدی مصرف سرانه انرژی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ و افزایش سهم انرژی تولید شده در محل از انرژی‌های تجدیدپذیر از ۸.۸ درصد سال ۲۰۱۰ به ۳۲.۳ درصد در سال ۲۰۵۰ است.

استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که مردم می‌توانند برای کاهش اثرات منفی بر محیط زیست انجام دهند. بهره‌وری انرژی گامی کلیدی برای کاهش پیامدهای ناگوار تغییرات آب‌وهوایی و ایجاد یک آینده انرژی پایدار است. به همین دلیل است که بسیاری از کشورها تا حد ممکن از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند.

اتریش همچنین به‌طور انحصاری یک هدف بلندپروازانه برای تولید برق خود از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ دارد. این امر فرصت‌هایی را برای جوامع انرژی ایجاد می‌کند تا به ثبات و عملکرد شبکه انرژی کمک کنند.

تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا سال ۲۱۵۰

غرق شدن ونیز حقیقت دارد؟

تحقیقات جدید دانشمندان ایتالیایی تخمین می‌زند که بخش‌هایی از ونیز تا ۲۱۵۰ زیر آب خواهد رفت.

ونیز چندین دهه است که با سیلاب‌های مکرر مبارزه می‌کند. سیستمی از موانع برای مقابله با سیل در تالاب این شهر وجود دارد، اما برای محافظت از آن در برابر غرق شدن مداوم و مقابله با افزایش سطح دریا کافی نیستند و این شهر در خطر غرق شدن مداوم قرار دارد.

تیمی از دانشمندان در مؤسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان‌شناسی INGV دریافتند که سطح جزر و مد در تالاب ونیز با نرخی تقریباً نیم سانتی‌متر در سال در حال افزایش است. این میزان در اطراف شهر از ۴.۲۲ میلی متر در جزیره لیدو تا پنج میلی متر در مالاموککو متفاوت است. این داده‌ها بر اساس آمار جمع‌آوری شده توسط مرکز مطالعات جزر و مد ونیز در ۲۰ سال گذشته است.

محققان این اطلاعات را با داده‌های ماهواره‌ای در مورد فرونشست زمین ترکیب کردند که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۳ ثبت شده بود. مطالعه نشان داد که بعضی از مناطق این شهر تا سال ۲۱۵۰ به طور دائم زیر آب خواهند بود.

تحول زیباترین خیابان دنیا / غرق شدن ونیز تا سال ۲۱۵۰

کد خبر 765124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.