یزد دومین استان بخشنده حیات کشور است

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه یزد دومین استان بخشنده حیات کشور است، گفت: مرکز سیار شهدای انتقال خون استان یزد، ظرفیت پوشش خدمات انتقال خون برای یک شهرستان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سیدمحمدرضا آقایی میبدی، امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در نشست با خبرنگاران استان یزد به مناسبت روز جهانی اهدای خون به بیان اقدامات اجرا شده در این بخش پرداخت و اظهار کرد: بزرگترین خدمت شهید جمهور به استان یزد راه‌اندازی اولین مرکز سیار پیشرفته و مجهز به دستگاه‌های نگهداری و فرآوری است که کاملاً یزدی و ایرانی طراحی و ساخته شده است و یادگارهای خوبی در بخش سلامت کشور و استان به یادگار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات در دولت سیزدهم خدمت‌رسانی با چند هدف تحول، تعالی، تکامل در خدمت، دانش، پژوهش و فناوری بوده است، افزود: محور برنامه‌ها مردمی‌سازی، اجتماعی کردن انتقال خون، عدالت در ارائه خدمت و گسترش خدمات در بین مردم بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در خصوص اقدامات دو سه ساله اخیر این مرکز در دولت سیزدهم گفت: فعالیت‌ها در چند بعد اجتماعی و مردمی‌سازی با توجه به شعار سال و تکلیف مقام معظم رهبری در جهت جهش تولید و مشارکت مردمی بوده است، امسال نیز تکلیف بیشتری شد تا در تولید و فرآوری محصولات خونی و در حوزه‌های علم و فناوری آن جهش داشته باشیم.

آقایی بیان کرد: به منظور ارائه خدمات و گسترش فعالیت انتقال خون در سراسر استان یزد، مرکز سیار اهدای خون شهدای انتقال خون استان یزد با تجهیزات ویژه‌ای، کامل و مطابق با تمام استانداردها کار خود را آغاز کرده است.

وی گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهور گذاشته شد و در حدود ۶ میلیارد تومان برای کشش طرح ساخته شده هزینه شد، این طرح با کمک نمایندگان مجلس طراحی توسط جوانان فعال انتقال خون یزد، اجرا شده و تمام تجهیزات آن ایران و ساخت ایرانی بوده است، این مرکز سیار اهدای خون ظرفیت یک پایگاه کامل برای شهرستانی با جمعیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر دارد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: این مرکز به‌روزترین و استانداردترین مرکز سیار کشور بوده است و بالای ۹۷ تا ۹۸ درصد به مجموعه استان کمک می‌کند و برای امر پدافند غیرعامل نیز کارساز است.

آقایی از تشکیل اولین گروه جهادی شهدای انتقال خون به کمک بسیج جامعه پزشکی استان یزد خبر داد و گفت: اولین کانون دانشجویی اهدای خون نیز ایجاد شده است، رسالت و برنامه جامع ارتقا انتقال و اهدای خون با تمرکز به افزایش مشارکت بانوان و جوانان نوشته شده است.

وی گفت: شاخص حضور بانوان و مشارکت در امر اهدای خوشبختانه افزایش یافته است و حضور بانوان از دو درصد به چهار درصد و اکنون به ۶ درصد رشد رسیده است، این امر در ۱۶ سال گذشته بی سابقه بوده است و بیش از ۸۰ درصد افزایش مشارکت را نشان می‌دهد، این دستاورد، در پی اقدامات انجام شده همچون راه‌اندازی تیم سیار بانوان، فزاخوان‌های اهدای خون ویژه بانوان و فرهنگ‌سازی و … بود.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه اهدای خون در سه ماهه نخست سال ۱۹ درصد افزایش داشته است گفت: در مجموع تعداد اهداکننده ۱۵ درصد افزایش داشته است و یزد دومین استان بخشنده حیات کشور است.

کد خبر 765108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.