آغاز عملیات اصلاح شبکه آب روستایی با هدف کاهش هدررفت

فرماندار بویین‌ومیاندشت با اشاره به اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستایی با هدف کاهش هدررفت آب در دستور کار اداره آبفا قرار گرفته است گفت: تاکنون و با اجرای این طرح، پنج درصد هدررفت آب کاهش یافته است.

رضاعلی معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به عملکرد حوزه آب و فاضلاب شهرستان بوئین میاندشت در دولت سیزدهم اظهار کرد: طی سه سال گذشته تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی و فاضلاب، تأمین آب شرب سالم و پایش سلامت آب شرب در شهرها و روستاهای بویین میاندشت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستایی با هدف کاهش هدررفت آب در دستور کار اداره آبفا قرار گرفته است، افزود: تاکنون و با اجرای این طرح، ۵ درصد از هدررفت آب کاهش یافته است.

فرماندار بویین‌ومیاندشت با اشاره به طرح آب‌رسانی سیار در روستاهای شهرستان خاطرنشان کرد: سال جاری ۱۴ هزار متر مکعب آب‌رسانی سیار توسط ۱۴۰۰ سرویس و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان انجام شده است.

معصومی با اشاره به اجرای پروژه‌های تأمین آب شرب روستایی تصریح کرد: اجرای خط انتقال آب چشمه تا مخزن روستای دره حوض، احداث مخزن بتنی آب به ظرفیت ۵۰ متر مکعب، بهسازی کامل چشمه و نصب ۷۰ فقره انشعاب در روستای دره حوض انجام شده است.

وی با اشاره به اصلاح شبکه توزیع آب روستاها در دولت سیزدهم تاکید کرد: اصلاح شبکه روستای بتلیجه به طول ۴.۵ کیلومتر، اصلاح ۷۲ فقره انشعابات عمرانی با اعتبار دو میلیارد تومان، اصلاح شبکه آب روستای کرچ به طول ۷.۳ کیلومتر با اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

فرماندار بویین‌ومیاندشت تصریح کرد: اصلاح شبکه توزیع آب روستای ماربر به طول چهار کیلومتر، اصلاح ۱۲۰ فقره انشعابات عمرانی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان، اصلاح شبکه روستای هزار جریب به طول ۲۵۰ متر، اصلاح ۱۸ انشعاب با اعتبار ۵۰ میلیون تومان، اصلاح شبکه‌های توزیع آب روستای تیرکرت، قلعه اخلاص و اصلاح شبکه توزیع آب روستای قائم‌آباد به طول ۹۰ متر با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

معصومی با اشاره به بهره‌برداری از شبکه روستای آقاگل و لوله‌گذاری شبکه توزیع آب به طول دو کیلومتر گفت: در دولت سیزدهم تعویض ۵۰ فقره انشعاب آب با اعتبار یک میلیارد تومانی انجام شده است.

وی از حفر چاه آب در روستای ماهورک و هندوکش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: عملیات حفاری و کف‌شکنی چاه آب روستاهای نوغان، حسین‌آباد و قائم‌آباد اجرا شد و مخزن آب ۱۰۰۰ لیتری شهر افوس به‌زودی در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 764883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.