تجلیل از مقام شهید رئیسی به‌عنوان «حامی میراث فرهنگی»

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در سومین آیین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی از شخصیت و مقام «شهید رئیسی» به عنوان حامی میراث فرهنگی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید عزت‌الله ضرغامی امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: سومین دوره تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی روز پنجشنبه در تهران برگزار و از هشت نخبه فرهیخته در حوزه میراث فرهنگی تجلیل خواهد شد.

وی افزود: در سومین دوره نکوداشت چهره‌های ماندگار به صورت ویژه از شخصیت ارزنده رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان «حامی میراث فرهنگی» تجلیل می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: نکوداشت چهره‌های ماندگار رویداد، ابتکار ارزشمندی است که در وزارت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم با هدف تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان سرمایه‌های کشور پایه‌گذاری شد، هدف اصلی این برنامه افزایش سطح میراث فرهنگی، انتقال نسبی تجربیات و معرفی الگو برای جامعه است، در دو دوره‌ای که برگزار شد، آثار و برکات زیادی داشت و شهید رئیسی بارها در صحبت‌ها خود از ارزش و تأثیر این رویداد تشکر کرد.

ضرغامی تصریح کرد: میراث فرهنگی و تمدنی کشور سرمایه ارزشمند بی‌بدیل است و در کنار آن پیشکسوتان و سرآمدان میراث فرهنگی جزو ریشه‌ها و شناسنامه‌های کشور هستند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان در بندر شانگهای چین گفت: این نمایشگاه به بهترین وجه و بسیار زیبا برگزار شد، محلی که در نظر گرفته بودند محل بسیار مناسبی بود که پس از افتتاح جمعیت فراوانی آنجا جمع شدند که امکان حرکت کردن وجود نداشت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: روز دوم افتتاحیه همه بلیت‌ها پیش‌فروش شده بود و استقبال بسیار بالایی از این نمایشگاه همچون شش ماه نخست صورت گرفته است؛ چینی‌ها به‌ویژه نوجوانان و جوانان چینی نسبت به تاریخ خودشان بسیار حساس هستند، البته نسبت به تاریخ جهان نیز پیگیر و علاقه‌مند هستند.

ضرغامی ادامه داد: برای رفع موانع روابط گردشگری با مسئولان چینی را در حال رایزنی هستیم، یکی از منابع اصلی ما به عنوان تأمین گردشگر از چین است که البته با مشکلات کوچکی مواجه شده بود که با توجه به صحبت‌هایی که با وزیر گردشگری چین و وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین داشتیم، راه‌حل رفع این موانع برطرف خواهد شد.

ضرغامی در پاسخ این سوال که درباره انتخابات از کدام نامزد حمایت خواهید کرد، گفت: هنوز تصمیمی به لحاظ شخصی نگرفته‌ام که به کدام نامزد رأی دهم، دولت از هیچ نامزد خاصی به عنوان نامزد دولت عادت حمایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در طول سال‌های گذشته راجع به افراد مختلف قضاوت‌هایی کرده باشم که آن‌ها را تکذیب نمی‌کنم، اینگونه قضاوت‌ها مربوط به سال‌های گذشته و با انگیزه‌های مختلف بوده و سوالاتی که شده در جایگاه خود محفوظ است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: من و خانواده‌ام تصمیم نگرفته‌ایم که به کدام نامزد رأی بدهیم؛ طبق آخرین صحبتی که من با خانواده‌ام داشتمقرر شد بین سه تا چهار نفر مورد نظر خود قرعه‌کشی کنیم؛ که بد هم نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 764545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.