اجرای طرح تابستانه نظارت مستمر بر داروخانه‌ها در مشهد

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌های طرح تابستانه از ابتدای تیر تا پایان شهریور سال‌جاری اجرا می‌شود و در طول این سه ماه، نظارت مستمر بر تمام داروخانه‌ها به‌ویژه داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی را که در محل تردد و اسکان زائران هستند، خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، علی روحبخش اظهار کرد: در حال حاضر تمام داروها به جز چند قلم محدود، در داروخانه‌ها موجود است که این موارد را از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری کرده‌ایم تا هرچه زودتر تأمین شود و در اختیار داروخانه‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در سطح استان حدود ۱۰ شرکت دارویی تولیدکننده انواع داروها فعال است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر رشد خوبی در حوزه دارو داشتیم و بسیاری از داروهای مصرفی بیماران در شرکت‌های دارویی داخل کشور قابل‌تولید است و این شرکت‌ها تا ۹۷ درصد نیاز دارویی مردم را پاسخگو هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در خصوص فعالیت داروخانه‌ها هم باید بگوییم که حضور مسئول فنی در زمان فعالیت داروخانه الزامی است و از تمام داروخانه‌ها تقاضا داریم که نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 764544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.