ناپایداری جوی و دریایی در ساعات بعدازظهر در هرمزگان

اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز در ساعات صبح تا ظهر وضعیت جوی و دریایی پایدار و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مجتبی حمزه‌نژاد، صبح امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریا تا ساعات ظهر نسبتاً آرام و از ساعات بعدازظهر به تدریج در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب غربی- شمال غربی پیش‌بینی می‌شود و دریا تا ساعات شب نسبتاً مواج خواهد شد که شدت باد در تنگه هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: توصیه می‌شود با توجه به شدت باد در جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، از رفت‌وآمد شناورهای سبک در این نواحی خودداری و تمهیدات لازم برای رفت‌وآمد ایمن شناورهای مسافربری انجام شود.

وی گفت: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در ساعات صبح همراه با مه رقیق صبحگاهی در سواحل و جزایر و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر در مناطق مستعد و ارتفاعات استان، احتمال رگبار پراکنده و موقتی باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، در ساعات بعدازظهر و شب در بعضی نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه هرمز که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع باد نسبتاً شدید و گردوخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

حمزه‌نژاد افزود: از فردا پنجشنبه، سی‌ویکم خرداد، با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در شرق کشور، در مناطق شرقی استان هرمزگان نیز افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال بروز گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و به‌لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری افزایش محسوس دما و ماندگاری هوای گرم در سطح استان مورد انتظار است که در شرق استان محسوس‌تر خواهد بود.

کد خبر 764438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.