پرتغال با درخشش رونالدو از سد جمهوری‌چک گذشت

تیم ملی فوتبال پرتغال در هفته اول مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با نتیجه دو بر یک مقابل جمهوری‌چک پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و جمهوری‌چک امشب _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در چارچوب بازی‌های اول مرحله گروهی (گروه ششم) رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۴ اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ردبول‌آرنای شهر لایپزیش آلمان و با قضاوت مارکو گیدا به‌مصاف یکدیگر رفتند که پرتغال با نتیجه دو بر یک صاحب پیروزی شد.

جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۴ اروپا

مرحله گروهی (گروه ششم)

ورزشگاه: ردبول‌آرنای شهر لایپزیش

داور: مارکو گیدا - ایتالیا

گل‌ها: لوکاس پروود (دقیقه ۶۲- جمهوری‌چک)، روبین هراناک (دقیقه ۶۹- پرتغال- گل‌به‌خودی)، چیکو کونسیسائو (دقیقه ۲+۹۰- پرتغال)

گل‌مردود: دیوگو ژوتا (دقیقه ۸۷- پرتغال)

کارت‌زرد:

رافائل لیائو (دقیقه ۳۹- پرتغال)، پاتریک شیک (دقیقه ۵۷- جمهوری‌چک)، چیکو کونسیسائو (دقیقه ۳+۹۰- پرتغال)

کارت‌قرمز:

ترکیب تیم‌ملی فوتبال پرتغال:

دیه‌گو کاستا، پپه، دالوت، روبن دیاس، ژوآئو کانسلو، برناردو سیلوا، برونو فرناندس، ویتینیا، نونو مندس، کریستیانو رونالدو و رافائل لیائو.

سرمربی: روبرتو مارتینز

ترکیب تیم‌ملی فوتبال جمهوری‌چک:

استانک، کریسی، هراناچ، هولش، دود را، پروودا، سوچک، شولک، کوفال، کوچتا و پاتریک شیک.

سرمربی: ایوان هاسک

شرح‌بازی:

پرتغال بازی را با مالکیت بیشتر و بهتری نسبت به حریف آغاز کرد. با این حال اما آنها در خلق موقعیت ناکام بودند و اولین فرصت این تیم در دقیقه ۲۴ خلق شد. جایی که ضربه خطرناک برونو فرناندز به شکل نفس‌گیری از بالای دروازه به بیرون رفت.

در نیمه دوم دو تیم بازی پایاپای و بدون موقعیتی ارائه دادند تا اینکه اولین فرصت جمهوری چک در دقیقه ۶۴ به دست آمد. روی ارسالی به محوطه جریمه پرتغال، توپ برگشت خورد و در سمت راست محوطه به کوفال رسید. این بازیکن تصمیم گرفت توپ را در پشت محوطه برای پروواد بکارد. سپس ستاره ۲۷ ساله چک با یک ضربه زیبا و مهارنشدنی به گوشه دروازه پرتغال بازی را یک بر صفر کرد.

بازی پس از این گل دوباره آرام شد و شاهد موقعیتی نبودیم تا اینکه در دقیقه ۸۱ ضربه خطرناک شیک از کنار دروازه پرتغال به بیرون رفت. در ادامه و در حالی‌که انتظار می‌رفت بازی یک بر یک به پایان برسد، دقایق پایانی پر اتفاق دنبال شد. ابتدا در دقیقه ۸۷ پس از اینکه ضربه سر رونالدو به تیر خورد، ژوتا دروازه حریف را باز کرد اما داور آفساید رونالدو را گرفت و گل را رد کرد.

در دقیقه ۲+۹۰ اما پرتغال بالاخره به هدفش رسید. پس از ارسالی از سمت چپ و دفع اشتباه مدافع حریف، توپ در مقابل دروازه به فرانسیسکو کونسیسائو رسید و او به راحتی دروازه چک را باز کرد تا تعویض طلایی روبرتو مارتینز لقب بگیرد. پس از لحظاتی سوت پایان بازی به صدا درآمد و پرتغال در یک بازی دشوار موفق به کسب ۳ امتیاز شد.

در دقیقه ۲۵، پاس زیبای برناردو سیلوا به رافائل لیائو نرسید تا بازی همچنان با تساوی بدون گل دنبال شود. در دقیقه ۳۳ استانک، گلر چک مانع از گلزنی رونالدو شد و در ادامه ضربه ویتینیا هم راهی به دروازه نداشت.

در دقیقه ۸۷ پس از اینکه ضربه سر کریستیانو رونالدو به تیرک دروازه برخورد کرد، ژوتا در موقعیتی قرار گرفت که با ضربه سر خود دروازه چک را باز کند و این کار را هم انجام داد که پس از بازبینی مشخص شد کریستیانو در موقعیت آفساید بوده است.

شرح گل‌ها:

۰ - ۱ (دقیقه ۶۲، جمهوری‌چک): در شرایطی که مدافعان پرتغال سعی بر دور کردن توپ داشتند، پروودا پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و شماره ۱۴ چکی‌ها با ضربه‌ای کات دار قلب دروازه را هدف گرفت.

۱ - ۱ (دقیقه ۶۹، پرتغال): پرتغالی‌های اروپا با گل به خودی روبین هراناک که در اثر ناهماهنگی وی با گلر جمهوری‌چک روی داد، بازی را به تساوی می‌کشد.

۲ - ۱ (دقیقه ۲+۹۰، پرتغال): کامبک شاگردان روبرتو مارتینز با درخشش ستاره جوان این تیم تکمیل شد و چیکو کونسیسائو در دقیقه ۹۲ پرتغال را به یک پیروزی دراماتیک در جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۴ اروپا در بازی نخست رساند.

کد خبر 764350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.