از نذر فرهنگی از جنس سینما تا نتیجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

ایمنا از توسعه یافتن باغات پسته در کرمانشاه، اقتدار ایران با آزادی حمید نوری، تکمیل و تحویل بیش از ۵۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، نذر فرهنگی از جنس سینما و نتیجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بسته خبر خوب می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوب به سراغ توسعه یافتن باغات پسته در کرمانشاه می‌رویم، در ادامه نیز اقتدار ایران با آزادی حمید نوری مطرح شده است، همچنین تکمیل و تحویل بیش از ۵۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم، نذر فرهنگی از جنس سینما و نتیجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

باغات پسته در کرمانشاه توسعه پیدا می‌کند

توسعه یافتن باغات پسته در کرمانشاه

رحمان فیض‌قربانی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه توسعه باغات پسته جز برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد، اظهار کرد: توسعه باغات پسته به دو دلیل در استان کرمانشاه به صورت جدی دنبال می‌شود که اولین و مهم‌ترین دلیل آن، پایین بودن نیاز آبی باغات پسته است و توسعه باغات پسته به عنوان یکی از کشت‌های با نیاز آبی کم در اولویت استان قرار دارد، دلیل دومی که توسعه باغات پسته در استان را دنبال می‌کنیم، ارزش افزوده و درآمدزایی بالای این محصول است که می‌توان از قبل صادرات این محصول به خارج از کشور و به ویژه عراق برای کشاورزان درآمد خوبی به وجود آورد.

وی با اشاره به شرایط مساعد استان کرمانشاه برای کشت پسته افزود: پیش‌بینی شده است در سال جاری ۱۰۰ هکتار به باغات پسته استان اضافه شود، ضمن اینکه در کنار توسعه باغات کار پیوندک زدن باغات پسته‌ای که سال گذشته در استان کشت شده را نیز انجام خواهیم داد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکل اصلی پیش‌روی توسعه باغات پسته در استان به سخت بودن پیوند زدن باغات پسته مربوط می‌شود که از سال گذشته تلاش کردیم با ورود به این حوزه مشکلات باغداران را مرتفع کنیم و در این راستا سال گذشته ۶۰ هزار قطعه پیوندک را در باغات پسته استان انجام دادیم و بنا داریم امسال هم کار پیوندک زدن باغات پسته را به میزان سال گذشته در باغات پسته استان داشته باشیم.

فیض‌قربانی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان‌های گرمسیری استان امکان کاشت پسته وجود دارد، تاکید کرد: سطح فعلی باغات پسته در استان کرمانشاه ۲۵۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۲۵۰ تن پسته در باغات استان تولید شود.

آزادی حمید نوری حاکی از اقتدار ایران است

آزادی حمید نوری حاکی از اقتدار ایران و ثمره دیپلماسی عزت ‎شهید رئیسی است

علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی برای آزادی حمید نوری تشکر می‌کنم، زیرا وی به مدت پنج سال بدون هیچ استدلال موجه حقوقی در کشور سوئد زندانی بود.

وی در ادامه افزود: آزادی حمید نوری از یک‌سو حاکی از اقتدار ایران و دیپلماسی عزت کشور و از دیگر سو حاکی از سرشکستگی و شکست بزرگ برای منافقین و صهیونیست‌ها است، بار دیگر حجت ثابت شد و سیلی دیگری بر گوش منافقین خورد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «عملیات فرانسه علیه گروهک تروریستی منافقین، از ایران رصد شد؛ ‎حمید نوری پس‌از ۱۶۸۰ روز از سوئد آزاد شد. ثمرات دیپلماسی عزت ‎رئیس‌جمهور شهید ماندگار است…»

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت (پاد) اعلام کرد: شهید جمهور با عزم و اراده جدی خود ۱۷ جلسه شورای عالی مسکن را در دولت سیزدهم برگزار کرد که برگزاری این تعداد شورای مسکن در دولت‌های گذشته بی‌سابقه است.

فرایند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد فراتر رفته است که تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

از دیگر اقدامات انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم تأمین زمین به مساحت بالغ بر ۴۸ هزار هکتار و به ظرفیت احداث ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در مناطق شهری کشور است، این در حالی است که در مسکن مهر تمام زمین‌های الحاق شده به هشت هزار هکتار رسید که نشان از عملکرد چندین برابری در دولت سیزدهم است، این اراضی به منظور افزایش عرضه زمین جهت واگذاری به متقاضیان واجد شرایط، از طریق ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید، الحاق زمین به شهرها، تغییر کاربری اراضی واقع در محدوده شهرها تأمین شده است.

برنامه‌ریزی برای احداث ۲۷ شهر ساحلی در ۴ استان جنوبی کشور

همچنین برای احداث ۲۷ شهر ساحلی در چهار استان جنوبی کشور با رویکرد ایجاد و توسعه مناطق سکونت-معیشتی دریاپایه برنامه‌ریزی شد که این شهرها در مراحل مختلف از تصویب طرح جامع و تفصیلی در شورای عالی معماری و شهرسازی تا شروع عملیات اجرایی هستند.

بنابراین گزارش مسکن در این اراضی با نظارت شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران دارای صلاحیت محلی و تحت مدیریت مستقیم خود مردم ساخته می‌شود، در این برنامه مالکیت اراضی به متقاضیان واگذاری نمی‌شود و در اختیار دولت باقی می‌ماند و متقاضیان واجد شرایط تنها حق بهره‌برداری از این اراضی به صورت اجاره ۹۹ ساله را دارند؛ در راستای اجرای این برنامه تاکنون به استعداد ساخت بالغ بر ۴۱۹ هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است، علاوه بر این تاکنون در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به استعداد ساخت بالغ بر ۷۴ هزار واحد مسکونی، زمین به متقاضیان واجد شرایط این قانون واگذار شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در پایان افزود: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، عملیات ساختمانی حدود ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که طی ۲.۵ سال گذشته ۱۳۲ هزار واحد از این واحدها با استفاده از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

خادم امیرالمومنین(ع) باش/ نذر فرهنگی‌ از جنس سینما

نذر فرهنگی از جنس سینما

جشنواره فیلم عمار در راستای گسترش عدالت فرهنگی و در آستانه عید غدیر، اقدام به راه‌اندازی مجدد پویش فرهنگی «مهمان من باش» کرده است که در آن تأمین هزینه بلیت تماشای فیلم «ایلیا جستجوی قهرمان» برای کودکان مناطق کم‌برخوردار و فاقد سینما، با انفاق فرهنگی علاقه‌مندان تأمین می‌شود.

در این پویش هزینه بلیت هر تماشاگر ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان برای شریک شدن در این نذر فرهنگی می‌توانند به نشانی Ekranmardomi.ir/Guest/Movie/eliya مراجعه و به تعداد مدنظرشان، هزینه بلیت را پرداخت کنند.

فیلم سینمایی «ایلیا جستجوی قهرمان» داستان یک بازی آنلاین بین‌المللی است که صهیونیست‌ها برای تحریف تاریخ جنگ خیبر و قهرمانی‌های حضرت علی علیه‌السلام آن را ساخته‌اند، آرش که جز چهار گیمر برتر جهان و یکی از بازیکن‌های این بازی است به نقشه صهیونیست‌ها پی می‌برد، «ایلیا» در قالب فیلمی شاد، قهرمانی‌های حضرت علی (ع) در جنگ خیبر را برای کودکان به نمایش می‌گذارد و محتوایی ضدصهیونیستی دارد.

پویش «مهمان من باش» در ادوار قبلی با فیلم‌های «دیدن این فیلم جرم است»، «دیوارکش»، «موقعیت مهدی»، «هناس»، «لوپتو» و … با همکاری مردم عزیز به خوبی درخشید و توانست سینما و تماشای فیلم‌های ارزشمند را برای مردم مناطق کم‌برخوردار میسر کند.

در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری آمده است:

بند الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم پیشرفت مقرر دارد: «به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول برداشت کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد؛ این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هرکدام ۳۰ درصد مابه التفاوت ۹۰ درصد یاد شده، خواهد بود.»

پس از ابلاغ قانون، «آیین نامه اجرایی آن» باید توسط سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه با همکاری دستگاه‌های اجرایی تهیه، تدوین و به تصویب هیئت دولت برسد؛ پس از آن است که قانون جهت اجرا به صندوق‌های بازنشستگی (کشوری، لشگری و فولاد) ارائه و ابلاغ می‌شود و این صندوق‌ها نیز بر اساس آئین نامه اجرایی و جداول پیوست آن، نسبت به صدور احکام اصلاحی متناسب‌سازی اقدام خواهند کرد.

تدوین آئین‌نامه اجرایی نحوه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان در مراحل پایانی

سازمان اداری و استخدامی با همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اواخر سال گذشته جلسات متعددی را داشته‌اند، اما به جهت ابهامات اساسی و کلی بودن ماده ۲۹ و همچنین ابلاغ نشدن برنامه هفتم پیشرفت، آئین‌نامه مربوطه همچنان نهایی و ابلاغ نشده است که در توئیت اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بر آن تاکید شده است که «تدوین آئین‌نامه اجرایی نحوه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در مراحل پایانی قرار دارد، پس از تصویب این آئین‌نامه در هیئت دولت، اجرای آن آغاز خواهد شد.»

کد خبر 764297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.