امسال ۱.۵ میلیون اصله نهال در کرمانشاه تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال ۱.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، انشالله کولانی امروز _سه‌شنبه بیست و نهم خرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید و آماده کاشت شده است، اظهار کرد: تا پایان سال ۱.۵ میلیون اصله نهال دیگر در نهالستان‌های استان تولید خواهد شد تا مجموع تولید نهال در نهالستان‌های استان به سه میلیون اصله برسد.

وی افزود: مجموع ظرفیت تولید نهالستان‌های استان کرمانشاه تولید سه میلیون اصله نهال در سال است که از سال گذشته تولید این نهالستان‌ها به عددی معادل کل ظرفیت تولید آن‌ها رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه دو نهالستان سردسیری و گرمسیری دارد که در مجموع حدود ۴۰ هکتار مساحت دارند.

کولانی با بیان اینکه نهالستان سردسیری استان در شهرستان اسلام آباد غرب قرار داشته و بیش از ۱۶ هکتار وسعت دارد، تصریح کرد: عمده نهال‌های موجود در این نهالستان گونه‌های سردسیری و پارکی شامل بلوط، زبان‌گنجشک، عرعر، اقاقیا، بنه، بادام، زالزالک، آلبالوی وحشی، گلابی وحشی، توت و ارغوان است.

وی با بیان اینکه نهالستان گرمسیری استان نیز با وسعت بیش از ۲۳ هکتار در شهرستان سرپل ذهاب قرار دارد، ادامه داد: در این نهالستان انواع گونه‌های گرمسیری شامل اکالیپتوس، آکاسیا و شیشه‌شور تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون اکالیپتوس تنها گونه‌ای بوده که در نهالستان‌های گرمسیری استان تولید شده و در تلاشیم در ادامه سال دیگر گونه‌های گرمسیری را هم در این نهالستان تولید کنیم.

کد خبر 764280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.