ضرب‌الأجل دوهفته‌ای به نیروگاه شهیدرجایی برای تأمین گاز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: این نیروگاه باید به اندازه‌ای که شورای امنیت ملی اجازه داده از سوخت مازوت استفاده کند و به همین خاطر ضرب‌الأجل دوهفته‌ای به این نیروگاه برای تأمین گاز و جلوگیری از مازوت‌سوزی دادیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سعیده خضیر بعدازظهر امروز -سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد- در نشست خبری با اهالی رسانه استان اظهار کرد: طرح ساخت آزادراه قزوین-تنکابن به عنوان طرح ملی طی دوره ۱۰ ساله آغاز به کار کرد و مسیرهای آن به صورت چند فاز عملیاتی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه قطعه نخست از این آزادراه دارای پیوست زیست‌محیطی شده است، گفت: در همین رابطه پایشگاه محیط‌بانی برای این قطعه راه‌اندازی کردیم که تابلوهای هشدار و دوربین‌های حفاظتی هم در این قطعه نصب شده و خواهد شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همچنین درباره وضعیت آلایندگی نیروهای شهیدرجایی با مصرف سوخت مازوت اضافه کرد: این نیروگاه باید به اندازه‌ای که شورای امنیت ملی اجازه داده از سوخت مازوت استفاده کند و به همین خاطر ضرب‌الأجل دوهفته‌ای به این نیروگاه برای تأمین گاز و جلوگیری از مازوت‌سوزی دادیم.

خضیر همچنین با اشاره به وضعیت مدیریت پسماند در استان قزوین ادامه داد: سایت پردازش و تفکیک پسماند دوم استان قزوین در بویین‌زهرا جانمایی شده و با ساختن این سایت جدید انحصاری مدیریت پسماند شهری از سایت پاکسار (محمدآباد) خارج می‌شود.

وی همچنین به وضعیت بیابان‌زایی در دشت ریزگردخیز الله‌آباد آبیک اشاره کرد و گفت: باید جلوی چرای دام در میزان وسیع در این دشت گرفته شود و همچنین حقابه این دشت هم باید تأمین و به دشت تزریق شود تا بتوان ریزگردها این دشت را کنترل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین از راه‌اندازی ۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرستان‌های شش‌گانه استان خبر داد و افزود: در سفر شهیدرئیسی به استان قزوین ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث ساختمان جدید اداره‌کل و شبکه پایش تخصیص یافت.

خضیر ادامه داد: تا امروز میزان پیشرفت فیزیکی ساختمان اداره‌کل به ۶۱ درصد رسیده و شبکه پایش هم پیشرفت مناسبی دارد و به صورت سرجمع ۶۰ درصد اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری شهید به استان قزوین را جذب کردیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اجرانشدن جایگزینی پاکت کاغذی به جای پلاستیکی در فروشگاه‌ها بیان کرد: اجرای این قانون بسیارپیجیده و سخت است، چرا که کارخانجات تولید این پاکت‌های پلاستیکی مجوز دارند و با اجرای این قانون امکان تعطیلی آنها وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: با این حال برای اجرای قانون موضوع اخذ پول به جای دادن پاکت نایلونی رایگان قرار بود، اجرایی شود که بنا به علل مختلفی اجرای این امر در استان محقق نشده است.

کد خبر 764277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.