افزایش گرما در اصفهان تداوم دارد / دمای ۶ شهر بالاتر از ۴۰ درجه ثبت شد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد از شکل‌گیری جریانات همرفتی همراه را رگبار محلی، وزش باد لحظه‌ای، کاهش دید و کیفیت هوا و رعدوبرق در استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شکل‌گیری جریانات همرفتی به صورت رگبار محلی، رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطق غربی و جنوبی غربی طی امروز تا پنجشنبه بر روی استان است.

وی افزود: از امروز تا اوایل هفته آینده به سبب مساعد شدن شیب، فشاری در نیمه شرقی استان، شرایط باد و گردوخاک در نواحی شرقی، شمالی، مرکزی و جنوبی مورد انتظار است که می‌تواند منجر به کاهش دید و کیفیت هوا شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار زرد با ورود و فعالیت سامانه باد، گردوخاک و کاهش دید در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از بعدازظهر فردا آغاز می‌شود و تا پیش از ظهر جمعه یکم تیر تداوم دارد.

وی ادامه داد: این سامانه در نواحی مستعد با خیزش گردوخاک، باد و گردوخاک، کاهش دید و در نیمه شرقی استان احتمال شکل‌گیری طوفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی مورد انتظار است.

حاجی بابایی افزود: طی این مدت مناطق شمال شرقی، مرکزی و جنوب استان و شهرستان‌های انارک، چوپانان، خوروبیابانک، برخوار (دولت‌آباد)، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، نجف‌آباد و نائین، ورزنه، اردستان و اصفهان تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور است.

وی با اشاره به کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در تردد به واسطه کاهش دید در نیمه شرقی استان، را از مخاطرات این سامانه عنوان کرد و گفت: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک و مستحکم کردن سازه‌های موقت در شرق و شمال استان توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه گرم‌تر می‌شود، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز دمای هوا در شش شهرستان اصفهان بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با کمینه دمای ۸ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 764256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    جالب اینجاست که از نظر وزارت نیرو دمای مناطقی که سی سال پیش بعنوان مناطق عادی مشخص شده اگر الان با افزایش دمای کره زمین دمایشان بالای ۴۰ درجه هم شود کماکان عادی هستند و معلوم نیست چه زمانی مناطق را بازبینی خواهند کرد؟؟!!